Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Nu weer te veel druk (Vervolgverhaal turbo)

Nu weer te veel druk (Vervolgverhaal turbo)

Nu weer te veel druk (Vervolgverhaal turbo)

- Ingediend door Kristof E. , op 6 apr 2006 - 11 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Dames, Heren,
Heren, Dames,

Hierbij de volgende episode van Kristof in het Land der Turbo's.

In de vorige episodes konden jullie lezen hoe ik te weinig en soms helemaal geen druk uit de turbo kon krijgen. Ik heb toen de CBV losgehaald en weer aangeschroefd. Toen heeft 'ie het een tijdje goed c.q. beter gedaan.

Sinds gisteren rij ik echter niet langer met een baksteen rond maar wel met een geleid projectiel. De afgelopen dagen merkte ik al dat de turbo steeds beter oppakte. Toen ik gisteren naar huis reed en aan het stoplicht optrok zat ik bijna op de achterbank. Ik gaf niet eens uitzonderlijk veel gas. Voor ik het echter wist zat ik op de 5000 toeren en was de auto achter mij beduidend kleiner dan een Volgwagen Passat hoort te zijn. Ik was niet geheel ontevreden en besloot om even van de turbo te genieten.

Bij het volgende stoplicht ging ik de baksteen even de sporen te geven. Fluitend kwam Haddock op gang. In z'n 2 keek ik even naar de turbodruk meter en ging lekker door met gas geven. Ook nu weer zo'n lekkere schop in je rug. Tot mijn verbazing zag ik echter dat de naald van de turbodruk helemaal rechts hing - voorbij het einde van de schaal. De naald was in het niemandsland terechtgekomen. Tevoren was de maximale uitslag van de naald ruim binnen de schaal die aangegeven staat op de drukmeter. Het leek wel een kompas en het Noorden zat in de asbak ...

Ik heb het vanochtend nog even getest en ook nu weer schoot de naald bij een 4000 toeren over de schaal van de drukmeter heen. Nu wil ik best dat Haddock wat sneller gaat, maar ik heb de indruk dat dit niet helemaal jofel is. Voor alle duidelijkheid: ik heb de MBC nog steeds niet ingebouwd tot ik zeker ben dat de turbo betrouwbaar is.

Serieus nu: als ik volgas geef dan zie ik de turbo bij 2000 toeren voorbij de 12-uur stand gaan. Bij 4000 toeren floept de meter dan van de schaal af. Als ik rustig accelereer pakt de turbo alleen op in z'n 3 en 4. Moet ik me nou zorgen maken? Of is dit normaal bij een Turbolvo?

Als er zaterdag iemand met een turbomotor is wil ik graag eens een rondje meerijden om te kijken hoe de turbo zich daar verhoudt - en dan liefst iemand met een HPT.

Bij voorbaat dank.

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.