ingekorte klepstelen te herkennen?
ingekorte klepstelen te herkennen?
Hoi,
Kan je een uitgestelde kop, waarvan de klepstelen zijn ingekort als zodanig herkennen?
Ik heb een 531kop gekocht met naar zeggen 326k, door laatste eigenaar gekocht op LPG. Ik ging er dus van uit dat de kop geheel of bijna uitgesteld zou zijn.
Aan mij geleverd met nokkenas maar zonder nokkenastandwiel, dus het lukte me niet om de klepspeling te meten.
Nu de nokkenas verwijderd en de klepspelingsplaatjes opgemeten. die zijn tot mijn verwondering zowel in- als uitlaat rond de 4 mm.
Ik vermoed nu dat de klepstelen zijn ingekort, geen ramp, maar kan je dat ergens opmeten? Ik neem aan dat de afstand van de bovenkant van de steel tot de bovenkant van de spie een soort referentiewaarde geeft?
NB de busjes waar de plaatjes inzitten zijn opeenvolgend genummerd (dus 1 t/m8) dat versterkt mijn vermoeden dat de kop al eens onder handen geweest is.
Jaap