Terug naar het begin.
Terug naar het begin.
Ik zal me ook maar even voorstellen want dat is wel zo netjes.
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een blauwe 745 GLE uit 1986. Mijn zwager heeft hem een paar jaar geleden geimporteerd vanuit Zwitserland. Omdat hij een tijdje op gas heeft gereden, is de Volvo omgebouwd naar een carburateur versie. Het is een B230E. Dat is wel even wennen, vooral voor mijn vrouw. Ik ben ooit begonnen met een witte 440, toen een groene 745 diesel uit 88, een grijze 745 uit 90, een rode 855 2.5 20v uit 93 toen een superdeluxe blauwe V 70 XC 2.5 T met alles erop en eraan uit 99. Daarvan ging de automaatbak kapot, reparatie zou de dagwaarde bijna gaan overstijgen en eigenlijk wilden we ook van de benzineslurper af. Zodoende is deze 745 eigenlijk een goedkope "tijdelijke" oplossing. Maar wel een leuke. Het geluid wat het blok maakt blijft ongeevenaard en deze heeft zo weinig extra opties dat er ook niks stuk kan. Geen katalysator dus geen lambdasonde, geen elektrische ramen, geen ABS dus ook geen vervelende storingen zoals ik met mijn vorige Volvo's altijd heb gehad. Veder heeft mijn zwager er al een hoop geld ingestoken de afgelopen drie jaar dus dat scheelt mij ook weer in de portemonnee. De Volvo heeft 266 duizend gelopen dus voorlopig kan ik nog wel even vooruit. Ik ga de auto wel optisch een beetje opknappen en vooral kleine dingetjes repareren die mijn storen.
Verder woon ik in het Brabantse en ben naast Volvo-liefhebber ook vooral een oldskoolsuzuki liefhebber. Oliegekoelde Suzuki motorfietsten tot 1992 ( bv. de gsxr 1100) die ik ombouw naar zogenaamde streetfighters. Dat is mijn grootste hobby.