Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Daarom word ik zo blij van mijn Volvo 940...

Daarom word ik zo blij van mijn Volvo 940...

Daarom word ik zo blij van mijn Volvo 940...

- Ingediend door martijn_940 , op 2 dec 2014 - 5 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Gisterenochtend de eerste koudstart met de 940 gemaakt. Na enige keren rondgaan sloeg de motor aan om vervolgens met ongeveer 500 toeren pruttelend te blijven lopen. Direct maar aangereden (nee geen ongelukken, da's brabants Lachen). Toen de motor op temperatuur gekomen was liep de motor enigszins stabiel stationair met ongeveer 1100 toeren. Omdat 1100 toeren teveel is ben ik in de middagpauze onder motorkap gedoken en bleek de stekker van de stationaire regelklep niet aangesloten te zijn.

Deze heb ik aangesloten en op de terugweg naar huis het effect daarvan mogen ervaren. Het stationaire toerental varieerde van 500 toeren tot 2500 toeren. Met name dat laatste is lastig als je remmend op de motor een kruising nadert...

Omdat de situatie verslechterde nadat ik de stationaire regelklep aangesloten had, heb ik bij thuiskomst deze klep uitgebouwd en nader bekeken. Vervuiling bleek geen issue, maar ik zag wel een tweetal braampjes aan de regelplunjer die verhinderden dat deze plunjer soepel kon bewegen.

Met een kleine nagelvijl de braampjes verwijderd, de klep nog wat verder gereinigd en weer ingebouwd. na het starten liep de auto direct netjes en stabiel 800 toeren stationair. Voor de volledigheid ga ik het gasklephuis ook nog bekijken en eventueel schoonmaken.

Dit vind ik nou zou leuk aan de 940: er gaat bijna nooit iets kapot (nog niet Lachen) en als het dan toch kapot gaat dan is de oorzaak over algemeen niet moeilijk te vinden en vaak nog te fixen ook.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Adrian
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.