940 LPT motor in een 740
940 LPT motor in een 740
Ik heb een tijdje terug een 740GL uit '87 gekocht met een b230k en lpg. Fijne auto verder om in te rijden enzo, maar lpg en een carburateur vind ik toch nooit zo'n geweldige combinatie. Ik had het plan een b230fb die ik nog heb, erin te lepelen met lpg-injectie. Maar ja, afgelopen zaterdag heb ik een 940 met b230fk gekocht voor een prijs waarvoor ik hem niet kon laten lopen..... euh, doorrijden. De 940 is van maart 1997. De auto heeft een intercooler, m90, en een goed functionerend lpg-injectiesysteem. Er staat iets meer dan 4 ton op de teller maar aan de motor zou je dat nooit merken.
De vraag is eigenlijk: wat kan ik allemaal overzetten? Uiteraard de motor/bak/kardanas-combi, en ik meen ook het voorste subframe (zou mooi zijn ivm motorbloksteunen). Mar is het bv. ook een idee de hele kabelboom mee te nemen en de 940 dash in de 740 te bouwen? Origineel is het toch niet (meer). Of is het handiger een lh2.4 kabelboom van een 240 te gebruiken? Uiteraard wil ik het hele lpg-systeem ook overzetten want het zou zonde zijn dat niet te doen.
Graag tips, advies en m.n. ervaringen!