Inhouden/stotteren B200ET
Inhouden/stotteren B200ET
Goeden avond allemaal,
Ik heb al meerdere posts hier aan geweid maar nu denk ik steeds dichter bij het probleem te komen.
Het gaat om een 740 uit 1986 met een B200ET motor. De auto starte eerst maar viel daarna snel uit. Bleek uiteindelijk geen toevoer van brandstof te zijn. Na lang zoeken de injectoren laten reinigen en reviseren. Maar wat bleek, de brandstofpomp in de tank was stuk. De brandstofpomp in de tank is vervangen net als de benzine filter onder de auto. 2 weken later starte de auto niet meer, toen heb ik het brandstof relais vervangen. Even doorstarten en hij liep weer.
Nu is het zo dat hij af en toe moeilijk start. Dat betekend dat hij soms aardig lang moet slingeren voor hij aanslaat. De laatste tijd merk ik bij fel optrekken in de 1 en soms de 2 dat hij inhoud. Anders gezegd hij krijgt geen brandstof meer en daarna slaat hij meteen weer aan. Zoals al lange tijd is het stationair toerental wat hoog en onrustig. Hier heb ik vaker vragen over gesteld. Maar ik vermoed dat er dus onregelmatigheid is met de brandstof toevoer.
De brandstof pomp onder de bestuurder loopt wel tijdens een draaiende motor. Echter bij het aanzetten van het contact hoort deze even de druk op te voeren voor hij start. Dit doet hij niet uit zichzelf, wel wanneer ik sluiting maar in het brandstof relais.
Ik zit zelf te denken aan:
1. Onstorings relais (kan ik niet vinden in mijn auto, heet een B200ET deze?)
2. Injector resistor, kan deze storen of niet goed aarde maken op de een of andere manier?
3. Wat kan er voor zorgen dat de brandstofpomp niet op druk komt bij het contact maken?
4. De brandstofpomp onder de bestuurder is stuk of functioneerd niet goed waardoor er niet voldoende brandstof druk is. (hoe/waar kan ik dit testen?)
Alvast bedank!!