Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Slecht lopende 760 Turbo Intercooler, iets met ontsteking? OPGELOST

Slecht lopende 760 Turbo Intercooler, iets met ontsteking? OPGELOST

Slecht lopende 760 Turbo Intercooler, iets met ontsteking? OPGELOST

- Ingediend door igo , op 23 sep 2014 - 26 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Dag Volvo liefhebbers

Mijn Volvo 760 4cilinder (B230FT) heeft er ineens geen zin meer in! Het voelde alsof "ze" ineens op 2 cilinders liep.

Het was gelukkig niet ver van huis en de motor was nog niet eens warm. Eenmaal thuis heb ik het volgende gecontroleerd;

De ontsteking (tijd) staat op tijd, Ik heb dit gemeten met een stroboscoop. Op de kabel vanaf de bobine naar verdeler had ik signaal om de lamp te laten knipperen. Echter, met de klem van de lamp op bougie kabels van Cilinder 3 en 4 had ik geen signaal! (Ik heb dit op cilinder 1 en 2 wel?) Uiteraard ook de bougies van cilinder 3 en 4 eruit, maar die vonken dan wel? Misschien wel erg zwak t.o.v. 1 en 2 en ook onregelmatiger. Dus daarna de verdeler en rotor gecontroleerd, die blijken in orde.

Vraag waar kan ik nu gaan zoeken? Ik heb een Hall sensor, zou die bij een defect ervoor kunnen zorgen dat de ontsteking op 2 cilinders zwak en onregelmatig is? Onregelmatig kan ik me voorstellen, maar zwak?

Ik hoor graag jullie suggesties voordat ik de Hall sensor ga vervangen etc.

Groet en alvast dank, Igo

PS injectie en nokkenas timing is in orde Lachen

 

VIN = YV1765872k0025188
YV1=volvo 765=model 87=motor B230FT 2=M46 met overdrivek= bouwjaar 19890= fabriek vkav025188= chassisnummer

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.