b200et startproblemen
b200et startproblemen
Hallo iedereen,
Laatste tijd heb ik weer de nodige startproblemen:
- Auto start pas na meerdere rondgangen van de startmotor ipv starten-lopen
- Motor slaat meteen na het starten af ( starten -> 1500 toeren -> 1000 toeren -> slaat af ), soms lukt het door een beetje met het gas te spelen hem in een keer te laten starten
- Benzinepomp maakt geluid ( moet alleen nog even kijken welke, is me vanuit de bestuurdersstoel nog niet duidelijk )
- Eerder is de intankpomp vervangen, misschien dat nu die onder de stoel aan de beurt is.
- Laatst bij het tanken gemerkt dat er een boel zand rond de tankopening zat ( woestijnzand / door opstuiving na landingspogingen van een traumaheli op de parkeerplaats )
- Als ik de slang van de drukregulateur af haal en er weer op zet ( na een stratpoging ) lukt het vervolgens wel om te starten.
- Haperen na het nemen van een rotonde.
- Soms benzinelucht in de auto
- Uitlaat lijkt soms te knallen bij terugschakelen
- Bij tijd en wijle lijkt de motor onregelmatig te lopen, andere keren loopt ie als een zonnetje
Nu is het wel zo dat ik de afgelopen tijd iedere keer maar een paar liter er in heb gegooid en dat met de meter naar links. Alleen houd ik de km-standen plus verbruik bij en weet ik dus ongeveer hoeveel er nog in de tank zit. Bij mijn auto is dat nog 20 liter wanneer de meter naar links staat. Niet een compleet lege tank dus. Maar ook nu ik de tank weer een keer vol heb gegooid heb ik nog deze gebreken. Zit zelf te denken aan het volgende:
- Brandstofpomp is aan het overlijden
- Membraan van drukregulateur heeft zijn beste tijd gehad
- Rotzooi in de tank ( vorig jaar/ twee jaar geleden filter vervangen )
- Elektrisch gedoe ( allesomvattend, kan uiteraard van alles zijn )
- Injectoren vies ?
- Heb van het jaar een andere uitlaat er op gezet. Misschien geeft deze een andere tegendruk en moet de motor opnieuw ingeregeld worden.
- Bij de keuring hebben ze de stelschroef misschien zo gedraaid dat de uitstoot-waarden in orde waren.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik bepaalde zaken kan testen ? Zie namelijk nogal wat tegenstrijdigheden in de symptomen: bijvoorbeeld het knallen van de uitlaat. In het geval van te weinig benzine aanvoer door een stervende pomp zou ik het knallen niet verwachten...