LPi installatie geeft rare problemen - Update: opgelost
LPi installatie geeft rare problemen - Update: opgelost
Ook net terug van vakantie en ook de laatste 1000 km op benzine moeten rijden.
Halverwege de vakantie liep de 940 ineens slecht op zowel gas als benzine. Vandaar dat ik niet direct aan de gasinstallatie dacht. Aangezien ik het zelf niet zo zag zitten om er op de camping heel diep in te duiken, heb ik na een paar gebruikelijke checks maar een lokale garage opgezocht. Helaas met de Franse slag, dus na twee dagen was de diagnose slechte ontsteking, waarschijnlijk verdeelkap of bobine. Maar het kon ook de LMM wel zijn. " Gros problème" want reservedelen zijn moeilijk te krijgen. Auto weer meegenomen en Timen gevraagd per koerier de onderdelen op te laten sturen. Pakketje kwam keurig op tijd aan, maar helaas, zowel de LMM als de verdeelkap/rotor gaven geen verbetering.
Vreemd genoeg liep de motor ineens weer goed op benzine. Op gas nog steeds hommeles, waarbij ik merkte dat er zowel gas als benzine werd ingespoten. We waren er intussen wel een beetje klaar mee, dus besloten dat thuis maar uit te zoeken en verder op benzine te blijven rijden. Ging goed tot Chamonix, waar de motor ook op benzine weer slechter begon te draaien. Hoewel ik geen direct verband zag, heb ik er voor de zekerheid toen toch alle vier de gaszekeringen maar uitgetrokken. Probleem helemaal over! Keurig draaien op benzine en zo verder probleemloos thuisgekomen.
Nu het gekke: ondanks dat alle zekeringen er uit zijn, brandt af en toe het ledje van de gasschakelaar rood. Ik vermoed dus dat hier de diepere oorzaak van alle problemen zit en dat af en toe het benzineverbreekrelais staat te klapperen bij benzinebedrijf en helemaal niet werkt op gas. Zonder zekeringen blijven de bezinecontacten blijkbaar wel gesloten. Vraag is nu waar dat LEDje zijn spanning vandaan krijgt. Ideeën?