960 Koelvloeistof verlies, wat oliegebruik, bubbels in kV-tankje bij gasgeven
960 Koelvloeistof verlies, wat oliegebruik, bubbels in kV-tankje bij gasgeven
Volviisti,
Na het nodige leeswerk alhier een hoop geleerd.
M'n 960 verliest wat koelvloeistof, ik schat zo,'n kleine liter per 1000km. Al lezende en omdat ik ook wat olievervuiling heb en wat olie/zweetvlekken aan de achterzijde van m'n blok, toch maar eens checken wat er gebeurt als ik m'n kV overloopslangetje rechtstreeks in de kV-voorraadtank stop.
Bij stationair draaien niets, geen bubbels te zien, maar geef ik gas, tja....bubbel, bubbel, bubbel.
Dat zal dan wel duiden op een lekke koppakking, hopelijk niet erger ....
Nu mijn vraag:in hoeverre kan ik hier mee doorrijden? We staan op het punt met het gezin naar Spanje te gaan en ik heb geen flauw idee hoe lang het duurt om een koppakking te (laten) vervangen, en uiteraard wat de kosten zijn. De pakking zelf zal wel meevallen, arbeidstijd...
Of is het absoluut aan te raden om hem wel direct te vervangen en daarna pas 1500km te gaan rijden (redelijk zwaar bepakt).
Ik hoop op een spoedige reactie,
Adios i gracias