Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Van incontinent tot lek-vrij. Moet ik dingen flushen?

Van incontinent tot lek-vrij. Moet ik dingen flushen?

Van incontinent tot lek-vrij. Moet ik dingen flushen?

- Ingediend door JP Elverding , op 8 mei 2014 - 5 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Een paar weken geleden de wegenwacht nodig gehad. Die heeft er toen water, aangevuld met slootwater ingegooid. Ik met samengeknepen billen naar huis gereden, achter de ANWB-wagen aan. Thuis wat KVS er bij en maar afwachten. 's-Avonds met allerlei leesvoer en warme kleren naar Bunde waar de BG aan de beurt was. Henk heeft van alles en nog wat bekeken, we hebben de bougies, olie en meer van dat soort dingen vervangen maar met de garantie tot aan de grens. Van zijn erf dus..

Inmiddels een paar keer naar Amsterdam gereden, gisteren naar Düsseldorf en zelfs een klein 80 kilometer voordat ik thuis was nog even het peil gecontroleerd toen ik zelf wat vocht kwijt moest. Alles leek helemaal OK, ga straks even op mijn vaste plek kijken of de peilen nog in orde zijn. Inmiddels ben ik dik 2200 kilometer verder, kleine ritjes en lange ritten. Ik zie geen witte troep aan de peilstok of aan de vuldop zitten.

In de draad zijn een aantal dingen genoemd die ik zou kunnen vervangen (wil ik doen als ik een deze weken het water vervang door schone KVS) maar ik vraag me af hoe ik

  • een waterpomp kan controleren. Is een jaar of vier oud
  • hoe controleer je een thermostaat, is ooit vervangen maar geen idee wanneer

de vuldop was schoon, het rubbertje was een jaar of twee geleden vervangen, de KVS was anderhalf jaar oud (Action, de "dure", roodachtige variant). Wel stond de "losse" vuldop te dansen op de vulopening, waardoor Henk aangaf dat ik rekening moest houden met een forse ingreep. Maar hij had geen idee wanneer, het is een bijzondere motor...

En dat brengt me bij het volgende: Ik heb 10 linkerduimen en nergens verstand van dus ik mag het vragen :) Het torretje heeft de auto al bijna 925.000 kilometer voortgesleept en is nu wel ingereden. Omdat ik stukje bij beetje wil werken naar de restauratie bij het miljoen (en zonder budget voor Bart Holland of andere experts...) kijk ik naar manieren om de boel te vertroetelen.

Je kunt automaatbakken laten flushen. Logisch, veel kleine kanaaltjes, oile en slijpsel. 200nog wat euro in Lekkerkerk of zo. Kan ik beredeneren en moet dit jaar eigenlijk wel een keer gebeuren.

Je kunt iets bij de motorolie gooien waardoor de boel wordt schoongemaakt. Ik neem aan vlak voor de oliewissel. Heeft iemand daar ervaring mee en wat kan ik er het beste ingooien. En voor of juist na de oliewissel?

Maar het koelsysteem bestaat ook uit allerlei kanaaltjes. Zijn er manieren om dat schoon te maken? Aanslag van KVS maar ook kalk afzettingen, weet ik veel. Zo ja, waar en hoe? Ik denk dat ik dat bovenaan de lijst moet gaan zetten?
(Nog boven het spuiten: De buitenkant wordt nu echt lelijk :()

Alvast bedankt voor de tips!

JP

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 3 gebruikers online.

  • Ton
  • Rversteeg
  • noppen20
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.