Vervangen stuurbekrachtingspomp
Vervangen stuurbekrachtingspomp
Beste mensen,
Ben in het bezit van een hele fijne Volvo 940. Ik heb deze wagen naar Spanje gereden. Al in Nederland ging het sturen soms wat zwaar en schokkerig. Controle van de vloeistof leerde mij dat deze bijna droog stond. Flink bijgevuld en na een aantal keer extra vullen was het probleem verholpen. Tot bijna in Spanje, toen bleek het tankje weer leeg. Met van tijd tot tijd bijvullen bleef het probleem binnen de perken.
Na aankomst in Spanje bleek dat er rijkelijke vloeistof lekt. Het is moeilijk te herleiden waar het vandaan komt, de druppels hangen onder bij de remblokken, maar dat komt waarschijnlijk omdat het de weg naar beneden volgt naar het laagste punt. Ik heb gebeld met een expert die aangaf dat naar alle waarschijnlijkheid de pomp stuk is, merk Saginaw. Dit schijnt het meeste voor te komen. Ik kan voor 181euries een nieuwe kopen.
Nu staat de wagen nog in Spanje en ik wil hem gaan ophalen en voor vertrek de pomp vervangen. Nu is mijn vraag: hoe moeilijk is dit? Ik ben behoorlijk handig, dus dat is het probleem niet. Zijn er echter zaken waar ik op moet letten? Is het raadzaam om naast de pomp nog andere zaken te vervangen? En zo ja, welke? Is er misschien een draadje van iemand die dit al eens gedaan heeft?
Ik hoor graag, alvast bedankt voor jullie hulp!
Marcel