Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van Mathy/Van drie naar vier

Van drie naar vier

23/02

2014

Van drie naar vier

- Ingediend door Mathy
LidModerator
, op 23 feb 2014
- 9 Reacties -

Hallo Volvisti

Al op de heenweg naar de ALV had ik de indruk, dat het aantal liters in de tank niet zou corresponderen met het aantal af te leggen kilometers.  Dus voor ik de thuisreis aanvaarde, heb ik met de navigatie opgezocht, hoeveel kilometers er nog af te leggen waren.  Als dan onderweg het rode lampje aangaat, kan ik aan de, dan nog af te leggen weg, zien, of en wanneer een pitsstop noodzakelijk is.  Helaas ging het lampje wat vroeg aan.  Zoals U misschien weet, zit er op het moment dat het lampje aan gaat, nog rond negen liter in de tank.  Gaat het lampje net voor Eindhoven aan, dan kom ik nog tot in Aken, waar ik vroeger na een langere rit nog wel eens tankte.  Helaas ging het lampje al ver voor 's Hertogenbosch aan.  Maar wel bij een mooi ronde stand op de dagteller, namelijk "500".  Al is "500" wel erg vroeg, voor een 75 liter tank.  Hmm, dan maar eens kijken of we het toch in Opgrimbie, waar m'n "nieuwe" stampomp staat, redden.  Nope!  Kessenich dan?  Als we die niet halen, moeten we dwars door Weert.  Kessenich zouden we moeten halen.  De teller staat op dat moment op "550" en de navigatie geeft aan dat het nog 36 km zijn tot op de Venlosesteenweg.  Dan zou de teller dus op "586" staan.  Zelfs als de auto 1 op 10 loopt, moeten we dat halen.  We zetten dus koers op Kessenich, naar het tankstation waar ik vroeger nog wel eens kwam.  En waarvan ik nog stempelkaartjes heb voor gratis pannekoeken.  Die waarschijnlijk "niet meer helemaal nieuw" uitzien.  Die kaartjes, niet de pannenkoeken!

Maar met "571" km op de dagteller begint de auto hevig te stotteren.  "Wat is dit?"  Nog 1,7 kilometer en we (de auto en ik) kunnen van de autobaan af.  Bij AC restaurant Nederweert Zuid.  Waar tot mijn verrassing geen tankstation bij zit.  Maar gelukkig wel een voetgangerstunnel naar "Nederweert Noord", waar wel een tankstation bij zit.  De jerrycan was, zelfs na de laatste accijnsverhoging, nog net wat duurder dan de brandstof.  En ik heb voor het eerst in jaren weer eens "Kwartjes van Kok" betaald.  Vijf stuks.  € 1,25 dus.

Nadat de jerrycan eindelijk geleegd was in de tank (wat duurt dat lang zeg!), ben ik doorgereden naar Kessenich.  Daar aangekomen bevond zich daar al een Nederlander, "Waar moet je hier pinnen?".  En even later kwam er nog een, "Kun je hier ook met een Nederlands pasje betalen?  Ik tank normaalgesproken in Maaseik".  Klant nummer vier had ook een gele plaat met zwarte letters op de auto, maar die had schijnbaar geen hulp nodig.  De pomp sloeg al af bij ongeveer 45 liter.  Onmogelijk.  Dus zal de ontluchting wel tegengestribbelt hebben na de tankbeurt met de jerrycan, vermoed ik.  Met wat duwen (tegen de auto), knijpen (in het handvat van de slang van de brandstofpomp) en wat geduld kreeg ik er toch ruim 72 liter in.  Helaas kwam er geen bonnetje uit de printer.  Moesten eerst beide heren en toen ik vaststellen.

Zou de kunststof brandstofslang (die geplaatst is nadat de brandstofleiding niet meer pastte, vanwege de ombouw van 60 liter naar 75 liter tank) lek zijn?  Of is m'n B234F wat dorstiger vanwege de aan vervanging toe zijnde hydraulische klepstoters?

groetjes

Mathy

  • blog van Mathy
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Profiel

Mathy
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.