B230FK kop eraf, wat is gemakkelijkste manier om uitlaatspruitstuk uit de weg te halen?
B230FK kop eraf, wat is gemakkelijkste manier om uitlaatspruitstuk uit de weg te halen?
Gelukkig heb ik gemerkt dat ik de koppakking lek is. KVS lekt naar buiten, lekkage is in een week (met enkele ritjes) echt snel verslechterd. Hij lekte op het laatst al met koude motor langzaam naar buiten, ik was er precies op tijd bij dus. Had er al rekening mee gehouden maar t niet nu al verwacht.
Oude pakking moet eruit, nieuwe koppakking moet er weer tussen waarvoor de kop er uiteraard af moet. Inlaatspruitstuk is los, moeren, hitteschildjes en ringen van het uitlaatspruitstuk zijn ook los en weggenomen. Ging redelijk gemakkelijk, na voorbereiding met kruipolie. Nu steken aan de uitlaatzijde de tapeinden van de kop nog door de gaten van het uitlaatspruitstuk. Wat is nu de gemakkelijkste/snelste methode om de kop te kunnen liften? Verbinding turbo/downpipe losmaken, verbinding spruitstuk/turbo losmaken of proberen de 8 tapeinden eruit te krijgen met de truc met de 2 tegen elkaar gedraaide moeren (of nog een andere manier???). Welke tip geven de ervaringsdeskundigen?