Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Diesel/Slecht starten D24TIC

Slecht starten D24TIC

Slecht starten D24TIC

- Ingediend door Karinsky
Lid
, op 9 jan 2014
- 13 Reacties -
Forum: 
Diesel

Hallo,

Ik ben zowat teneinde raad met die hele TDIC gedoe, dus het moment om even te polsen bij de specialisten !

Heb hier een D24TIC staan en deze start vrij slecht. Ik moet echt het gaspedaal op de plank duwen wil die moeten aanslaan bij bvb 10°C buitenomgeving en dat na bvb 1 week stilstand, 4 weken stilstand of na 1-2-5-10 min stilstand met warme motor.

Ondertussen al de hele rimram doorlopen van controles .... :

compressie gemeten = ok (tss de 27 en de 30 van 1-tot-6)

inspuittijdstip gecontroleerd = ok volgens mij, stond op 0.85 als ik me nog goed herinner (voor zoverre die meting correct is gebeurd) , mag eigenlijk iets meer zijn (0.95) maar 0,85 zal ook wel werken toch voor een TDIC ???

6 nieuwe gloeikaarsen erin

6 verstuivers gecontroleerd en opnieuw afgesteld

voorgloeisysteem werkt wel degelijk want meet 100A bij voorgloeien.

olie + filter ververst (zag pekzwart en smeerde bijna niet meer)

compleet koelwater eraf gehaald, systeem gespoeld met "gewoon" water, andere koelvloeistof erop ;-)

Thermostaat vervangen (was kapot)

Ik moet wel zeggen: de motor heeft een serieuze "dieselklop" als hij aan het draaien is. Staat wel ergens een filmpje van op youtube voor de geinteresserden maar moet het eens zoeken dan. (iets met klepspeling ??)

To do van controles : distributie een tand verkeerd aan de voorzijde ?

Nu moest ik de auto daarnet verzetten, mja geen probleem, ben het al gewoon dat hij na 10 sec starten + plankgas aanslaat op zijn gemakje, deze dan geparkeerd. Maar deze stond 2 uren scheef, ttz de bestuurderskant stond 15cm hoger dan de passagierskant.

Toen ik dus wou starten na 2 uren, ging dat niet, moest 4 keer proberen en dan heeeeel moeizaam lopen op 2 cilinders, dan 3 en dan toch de volle 6. Motorkap open, toen gemerkt dat er overal diesel lag onder de pomp (op huis van de boite) .

Wat ik al langer dacht : dat de pomp terug leegloopt naar de tank toe. Ik zie namelijk luchtbellen in de doorzichtige retourleiding, alle diesel die daarin staat verdwijnt bijna helemaal.

Maar eigenlijk mijn vraag : waar kan de pomp ergens lekken ? Of lekt het aan de brandstoffilter (dieselfilter) ? Maar die filter was eigenlijk niet nat dus vermoed dat het van erboven komt...

Is een terugslagklep steken een oplossing ? (niet echt vermoed ik want luchtlek blijft "bestaan" dus maar halve oplossing ) .... OF misschien luchtlek aan de vertrekleidingen van de pomp naar de injectoren toe ? (geen idee of die er ooit afgeweest zijn - zitten daar pakkingen tussen ?)

Het "roken" bij het starten is sterk verbeterd met de nieuwe olie er op, al is het nog niet helemaal gedaan - of heeft dit een andere oorzaak ? (inspuittijdstip ?)

Alvast bedankt en hopelijk heeft er iemand een antwoord op mijn vragen :D ;-)

grtn

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 4 gebruikers online.

  • Ton
  • ajkoning
  • Godspeed
  • jpost
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.