hoofdkoppelingscylinder vastzittende moer
hoofdkoppelingscylinder vastzittende moer
Vandaag vol goede moed 'eventjes' de hoofdkoppelingscylinder in m'n 940 vervangen...
Cylinder losgemaakt van het pedaal. Tot zover een makkie. Vervolgens geprobeerd om de leiding naar de hulpcylinder los te krijgen. De knelmoer, of hoe noem je zo'n ding, om die leiding zat flink vast. Door te weining bewegingsruimte voor mijn sleutel was 'ie ook niet los te krijgen. Het ding flink ingespoten met WD40 en na wat slangemens-oefeningen rond de pedalen de moeren losgemaakt waarmee de cylinder aan het schutbord vastzit. Lastig, maar uiteindelijk wel gelukt. Cylinder iets de motorruimte in getrokken zodat ik ietsje meer ruimte had om dat ene vermadelijke moertje los te krijgen. Echt goed strak passende steeksleutel gezocht en gevonden. Cylinder vastgehouden met de waterpomptang, met de steeksleutel kon ik nu goed kracht zetten. Resultaat: afgeronde hoeken maar moer komt niet los. Knelmoer en hoofdcylinder lijken voor de eeuwigheid met elkaar verbonden.
Vraag: welke opties staan nog open om die moer los te krijgen? Moet ik er nu aan geloven en de hele leiding van hoofdcylinder naar hulpcylinder vervangen, hopend dat de aansluiting bij de hulpcylinder wel loskomt?
Alvast bedankt voor de tips.
Frans