Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/hoofdkoppelingscylinder vastzittende moer

hoofdkoppelingscylinder vastzittende moer

hoofdkoppelingscylinder vastzittende moer

- Ingediend door FransS
Lid
, op 28 dec 2013
- 11 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Vandaag vol goede moed 'eventjes' de hoofdkoppelingscylinder in m'n 940 vervangen...

Cylinder losgemaakt van het pedaal. Tot zover een makkie.  Vervolgens geprobeerd om de leiding naar de hulpcylinder los te krijgen. De knelmoer, of hoe noem je zo'n ding, om die leiding zat flink vast. Door te weining bewegingsruimte voor mijn sleutel was 'ie ook niet los te krijgen. Het ding flink ingespoten met WD40 en na wat slangemens-oefeningen rond de pedalen de moeren losgemaakt waarmee de cylinder aan het schutbord vastzit. Lastig, maar uiteindelijk wel gelukt. Cylinder iets de motorruimte in getrokken zodat ik ietsje meer ruimte had om dat ene vermadelijke moertje los te krijgen. Echt goed strak passende steeksleutel gezocht en gevonden. Cylinder vastgehouden met de waterpomptang, met de steeksleutel kon ik nu goed kracht zetten. Resultaat: afgeronde hoeken maar moer komt niet los. RoepenKnelmoer en hoofdcylinder lijken voor de eeuwigheid met elkaar verbonden.

Vraag: welke opties staan nog open om die moer los te krijgen? Moet ik er nu aan geloven en de hele leiding van hoofdcylinder naar hulpcylinder vervangen, hopend dat de aansluiting bij de hulpcylinder wel loskomt?

Alvast bedankt voor de tips.

Frans

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.