Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/Overschakelen LPi

Overschakelen LPi

Overschakelen LPi

- Ingediend door Rversteeg
Lid
, op 21 nov 2013
- 9 Reacties -
Forum: 
LPG

Ik heb een LPi installatie in mijn 98er 940 LPT. Tot nu toe redelijk probleemloos, na 350K is de intank pomp vervangen door revisie exemplaar en 2 jaar geleden nog eens het onderbreekrelais (nieuw type).

De laatste tijd gaat het overschakelen van benzine naar gas soms minder soepel. Het duurt dan een seconde of 5 voordat de motor weer oppakt. Het lijkt of er te weinig gas wordt ingespoten, maar zou ook kunnen zijn of de motor zowel benzine en gas krijgt. Het vreemde is dat dit alléén gebeurd nadat een warme motor een tijdje heeft stilgestaan (bijv. 15 – 45 minuten). Als de motor eenmaal goed loopt, kun je overschakelen wat je wilt, maar dat gaat dan zonder problemen.

Als de motor koud wordt gestart, gaat overschakelen zonder problemen. Ook slaat de motor goed en snel aan, zowel koud als warm. Bij starten hoor ik ook de LPi pomp gaan draaien.

Wel lijkt de LPI-pomp wat minder goed te worden, want bij volgas en >4000 tpm lijkt de opbrengst vaak tekort te schieten (motor begint in te houden, alleen op gas). Nieuwe bougies/kabels hebben wel wat effect, maar het is niet over. Tot 4000 tpm geen enkel probleem, dus er is prima mee te rijden.

Heeft iemand al een nieuw type onderbreekrelais defect gehad? Ander idee?

[edit moderator: Vreemde tekens verwijderd]

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 3 gebruikers online.

  • MrKn7ght
  • Rob Hiemstra
  • Hein Wolda
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.