Overschakelen LPi
Overschakelen LPi
Ik heb een LPi installatie in mijn 98er 940 LPT. Tot nu toe redelijk probleemloos, na 350K is de intank pomp vervangen door revisie exemplaar en 2 jaar geleden nog eens het onderbreekrelais (nieuw type).
De laatste tijd gaat het overschakelen van benzine naar gas soms minder soepel. Het duurt dan een seconde of 5 voordat de motor weer oppakt. Het lijkt of er te weinig gas wordt ingespoten, maar zou ook kunnen zijn of de motor zowel benzine en gas krijgt. Het vreemde is dat dit alléén gebeurd nadat een warme motor een tijdje heeft stilgestaan (bijv. 15 – 45 minuten). Als de motor eenmaal goed loopt, kun je overschakelen wat je wilt, maar dat gaat dan zonder problemen.
Als de motor koud wordt gestart, gaat overschakelen zonder problemen. Ook slaat de motor goed en snel aan, zowel koud als warm. Bij starten hoor ik ook de LPi pomp gaan draaien.
Wel lijkt de LPI-pomp wat minder goed te worden, want bij volgas en >4000 tpm lijkt de opbrengst vaak tekort te schieten (motor begint in te houden, alleen op gas). Nieuwe bougies/kabels hebben wel wat effect, maar het is niet over. Tot 4000 tpm geen enkel probleem, dus er is prima mee te rijden.
Heeft iemand al een nieuw type onderbreekrelais defect gehad? Ander idee?
[edit moderator: Vreemde tekens verwijderd]