Koelwaterverlies V90 Prins VSI alleen op LPG Verdamper BLUB??
Koelwaterverlies V90 Prins VSI alleen op LPG Verdamper BLUB??
Diagnose uurtje stationair voor de deur:
Op benzine:
-Geen koelwaterverlies
-Geen harde slangen
-Geen olie etc in de koelvloeistof
-Kan zonder 'dop op koelreservoir' blijven draaien zonder water te verliezen
-Koelventilator slaat af en toe aan
Zodra op LPG overschakelend (nog steeds stationair):
-Na een minuut bubbels (snel dop erop)
-Hardere slangen
-Dop moet erop, anders borrelt het water eruit
-Lijkt naar LPG te ruiken, niet altijd
-Koelventilator slaat vrij snel aan
-LPG indicator geeft niet vol aan maar leeg (terwijl hij vol zit)
Terug op bezine met beleid lucht laten ontsnappen (als de ventilator aanslaat, zakt het water) uiteindelijk (duurt wel twee minuten) weer zonder druk en vanaf moment weer 'stabiel'.
Kan ik met deze Pelleboer-test aannemen dat de verdamper dit probleem veroorzaakt? Of is dat te kort door de bocht en gaat het hier slechts om een paar graden verschil waardoor de boel gaat borrelen? Wat kan ik nog meer testen? Er lijkt dus nergens een lek te zitten in het gewone circuit.