Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/Raadsel! Dringend uw mening gevraagd.

Raadsel! Dringend uw mening gevraagd.

Raadsel! Dringend uw mening gevraagd.

- Ingediend door DICK940 , op 11 sep 2013 - 21 Reacties -
Forum: 
LPG

Dag forumleden,

Bij deze leg ik jullie het volgende dilemma voor:

Op 3 september bracht ik mijn 940 (2.3 LPT met B230FK blok) voor bepaalde onderhoudswerkzaamheden naar de garage.

Mijn klachten betroffen het naar rechts trekken bij het rijden, slappe handrem en een luchtlekkagegeluid bij het gasgeven en optrekken.

het volgende is gebeurd:

  • Handremwerking in orde gemaakt;
  • Stuurkogel links vervangen;
  • Uitlijnen (is niet gelukt, zelfs bij een tweede uitgebreide poging niet (ook bandenwissel links/rechts en voor-achter etc.);
  • Ratelend geluid bij gasgeven verholpen (pakkingset uitlaatspruitstuk vernieuwd waarbij de turbo ook gedemonteerd werd, tapeind, flensmoer, kleinmateriaal etc.

Kwestie:

Toen ik de auto bracht heb ik vooraf even gereden met de monteur. Hij merkte al wat er zo'n beetje aan de hand was.

De wagen loopt verder perfect op zowel G3 als benzine en er zijn geen verdere bijzonderheden te noemen.

Ik kon de Volvo de volgende dag ophalen en merkte bij een rit die dag dat hij bijzonder slecht op gas reed, op benzine overgeschakeld geen problemen. Hortend en stotend rijgedrag op G3 dus. Dit herkende ik niet en ben terug gegaan naar de garage. Men vermoedde dat hij op 3 cilinders reed. Omdat men niet kon verklaren hoe dit zo ineens gekomen is is de auto weer twee dagen naar de garage geweest en naar hun zeggen is werkelijk alles nagekeken om dit euvel te kunnen verklaren (ontsteking, bougiekabels, injectors verwisseld naar andere cilinders, vonk gecontrolleerd etc. Men was niet met het gas bezig geweest maar alleen met bovengenoemde werkzaamheden. Voor het demonteren van de turbo en spruitstuk werden tijdelijk wel één of meerdere bougiekabels ontkoppeld om er beter bij te kunnen.

Vervolgens word ik doorverwezen naar een gasspecialist, ik moest zelf maar kijken wie er een goede analyse kon maken. Ongewild zit ik nu schijnbaar met het probleem!

Vraag aan jullie:

Hoe kan mijn auto zo ineens slecht lopen op gas? Bestaat toeval of niet? Graag jullie mening want het dreigt een schuldvraag te worden wie of wat er nu verantwoordelijk voor is. Wat kan er gebeurd zijn?

 

Vriendelijke Volvogroet uit Epe

Dick Braakman

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.