Startmotor leermomenten
Startmotor leermomenten
Vandaag is de nieuwe startmotor in de 23 jaar jonge dame geplaatst, de Volvo 740 van 1990 met ruim 578.000 km op de teller.
Vreemd is nu dat het startslot opeens wel blijkt te werken! telkens start de dame vrolijk met het startslot in plaats van met de "speciale behandeling" met de directe draad vanaf de accu. Het contactslot is natuurlijk ook niet meer de nieuwste, maar raar is wel dat het "startprobleem" nu ook is opgelost. Er is dus een tweeledige kant aan de zaak van startproblemen. Eén is aan de kant van het contactslot en één aan de kant van het startmotorrelais. Een nieuw startmotorrelais reageert met een gering contactje en dus lijkt het contactslot intact, terwijl een oud startmotorrelais doet blijken dat het contactslot versleten is........
Enfin, de YJ-48-XN start weer als nieuw!! ! (en straks de APK, maar dat zal wel weer geen probleem geven!! !)