Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Tuning en motorsport/De anatomie van een gasinjector...

De anatomie van een gasinjector...

De anatomie van een gasinjector...

- Ingediend door Chilm , op 30 mei 2013 - 1 Reacties -
Forum: 
Tuning en motorsport

De anatomie van een gasinjector (white tops 50 pk.)

Omdat ik nieuwsgierig ben en eens wilde kijken in hoeverre je een gasinjector kunt reinigen heb ik er eens eentje die overcompleet was uit elkaar gehaald. Aan de hand daarvan kwam ik op een idee waar ik jullie mening eens over wil weten, kom er zo op terug.

De losgehaalde injector:

En uit elkaar (stalen ring los draaien en binnenwerk er uit trekken).

Onderstaand zie je dat ik het zwarte hulsje er af "gesloopt" heb, het onderdeeltje wat doormidden is (zwart).

Het uitstroompijpje ook even tonen, deze zit in de zitting van de injector gedrukt.
In het messing hulsje zit weer een plastic pijpje die er op een speciale manier is ingedrukt.
Ben er nog niet achter hoe dit gedaan wordt, als je hem er uit trekt namelijk blijft hij "lossig" zitten als je hem er weer in drukt. Misschien dat het pijpje met speciale lijm er in gezet wordt. Let in dit geval ook op de 2 "pootjes" onderaan het plastic pijpje, hoogstwaarschijnlijk heeft dit iets te maken met het vastzetten.

Conclusie is in ieder geval dat e.e.a. prima schoon te maken en dus te reinigen is.
Of de blauwe (gasbestendige) rubber ringen als vervanging te koop zijn weet ik nog niet, moet ik uitzoeken.
En anders leg ik ze een tijdje in de spiritus ter regeneratie (tip van Struis).

Nu mijn eigenlijke hersenspinsel over bovenstaande foto.
Je kunt het niet goed zien maar er zit een soort van zeer fijnmazig gaasje aan de binnenzijde wat voor de sleuven zit. Op de foto is het (moedwillig) door mij stuk gedrukt, ook het hulsje is doormidden gesneden om er bij te kunnen.

Het gaasje is denk ik een filter tegen vuil voor het gas onder druk in de zijkant van de injector komt.
Nu vraag ik me af: als je dit weg zou halen verbeterd de doorstroom dan en dus de capaciteit?
Zou je (snel) vervuiling naar binnen krijgen?

Overigens is mij wel duidelijk geworden dat e.e.a. prima te reinigen is en dat dit zeker effect zal hebben.
Als je het helemaal super wilt doen kun je misschien de body ook nog ultrasoon laten reinigen.
Was toch al is van plan om zo'n reiniger aan te schaffen, zijn niet echt duur en je kunt er mega plezier van hebben KLIK

Dan nog een vraag: hoe kun je voorkomen dat als je de injector loskoppelt er geen gas uit stroomt, is dit af te sluiten of sluit dat automatisch en komt er alleen nog gas uit de leidingen en het verdeelblok?

Afijn... zo maar weer wat "food for thought", opmerkingen, rechtzettingen en ander commentaar is zeer welkom.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.