Groot onderhoud voor een Witte Dame
06/03
2006
Groot onderhoud voor een Witte Dame
Omdat ik zelf niet de handigheid van klussen heb, moet ik groot onderhoud door derden laten uitvoeren.
Dat leidt ertoe, dat er nogal eens onderhoud wordt 'opgespaard' en dat er dan in �©�©n keer "veel" wordt gedaan.
Ik kocht de ZJ-40-TY in oktober 2004 en het eerste noodzakelijke onderhoud bleek te bestaan uit een nieuw stuurhuis, nieuwe achtergordels en het up to standard brengen van de achterremmen. Verder kwam ik er bij een pechgeval langs de snelweg achter, dat mijn reservewiel lek achterin lag . In hetzelfde jaar werd een nieuwe uitlaat gemonteerd. In het najaar is de dynamo vervangen.
In Maart 2006 werd een ander 'groot project' aangepakt:
Rondom zijn de schokbrekers vernieuwd en werd de auto op nieuwe banden gezet. Alle remleidingen zijn nagekeken en (waar nodig) vernieuwd. Tevens is de gehele lichtinstallatie nagelopen, omdat het achterknipperlicht kuren vertoonde. Ondanks het feit, dat er nu buiten de auto niets onreglementairs aan de verlichting is te zien, brandt zo af en toe op het dashboard nog het waarschuwingslampje voor defecte verlichting........ Nog eens naar laten kijken.
Wat er nu nog moet gebeuren:
- Nakijken achterruitwisser
- Binnenpaneel achterklep (eindelijk) eens vastzetten
- Laten uitdeuken schade rechter achterportier en -scherm.
- Monteren bagagerolhoes
- Herstel bestuurdersstoel (lendensteun en zitting)
En als d�¡t allemaal gebeurd is: zoeken naar geschikt lichtmetalen schoeisel.
Als je het zo allemaal op een rijtje zet, lijkt het allemaal best nog veel. Maar de auto is in de basis goed en dus is 'ze' het waard. Ik heb de indruk, dat de duurste reparaties nu wel zo'n beetje achter de rug zijn, dus we houden dapper vol.
Iedereen in het gezin is namelijk nogal gek op de Volvo.....