Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/960 loopt weer!

960 loopt weer!

960 loopt weer!

- Ingediend door Willem van Stri...
Lid
, op 5 mrt 2006
- 4 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Gisteren hebben Harm en ik de 960 die backfire en brand onder de motorkap heeft gehad, weer tot leven gewekt. De aanleiding: daags voor de ALV heeft de wagen een backfire gehad, en is er brand ontstaan in de motorruimte. Deze is vrij snel weer geblust. Vorig weekend hebben we de schade bekeken: van een flink deel van de bedrading was de buitenmantel gesmolten/verbrand. Alleen bij de bedrading van de klopsensor is ook de bedrading zelf gesmolten. De oorzaak van de backfire lijkt een niet goed passende rubber sok tussen inlaatspruitstuk en motor. Met het inlaatspruitstuk verwijderd geconstateerd, dat alle 6 de sokken het beste vervangen konden worden: ze waren hard en vervormd, en Harm wist al dat ze 10 euro per stuk kostten. Gisteren alle onderdelen weer gemonteerd: de bedrading voorzien van nieuwe plastic omhulsels en daarna ingetaped, zoals origineel. De bedrading van de klopsensor afgeknipt en een stekker met ca 15 cm bedrading uit een sloopauto eraan gezet met kabelverbinders. Ook dit goed ingetaped tegen het vocht. De nieuwe rubber sokken eerst gemonteerd op het blok en vastgezet met de bijbehorende slangklemmen. Voor de originele slangklemmen heb je een speciale tang nodig, voor wie dit klusje echt mooi wil doen: regel deze! Gewone slangklemmen werken ook, maar zijn iets te breed en daarom toch minder mooi. Daarna de rubber sokken en het inlaatspruitstuk rijkelijk ingespoten met siliconenspray en het inlaatspruitstuk erop gedrukt. Daarna de slangklemmen erop... Dat was dus een vergissing: het spruitstuk weer eraf, en opnieuw gemonteerd met de slangklemmen er omheen gehangen. Alles afgemonteerd en een eerste startpoging gedaan... Hij liep meteen, en als een zonnetje. Geen spoor van de onregelmatige loop die er eerst geweest was, volgens Harm. Bij de proefrit bleek, dat er nog twee zaken niet correct waren: de automaat liet controlelampjes branden: oranje pijl op het dashen afwisselend W-S-E stand lichtes knipperden. En de temperatuurmeter kwam niet uit de hoek. Na nogmaals de accu loshalen, olie verversen, en de zaak weer monteren gedroeg de automaat zich normaal. De watertemperatuurmeter doet het nog niet: wie weet waar de sensor zit, en waar de bedrading langs loopt, bij een drieliter 960 van 1994? In ieder geval is Harm weer mobiel, in een goed rijdende 960, en die sensor komt nog wel. Foto's van deze escapade volgen, al zijn het er niet veel.

- Edit: Bram heet Harm...Oeps! Heb ik maar even gewijzigd.

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Rversteeg
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2901 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025
  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025
  • Slotenset Volvo 760
    29 jul 2025
  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025
  • Volvo 960/S90V90 loopt niet op benzine
    14 jul 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.