Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/haperend overschakelen benzine naar LPG (LPI)

haperend overschakelen benzine naar LPG (LPI)

haperend overschakelen benzine naar LPG (LPI)

- Ingediend door Coen1970
Lid
, op 1 mei 2013
- 10 Reacties -
Forum: 
LPG

Beste mede Volvoliefhebbers,

sinds een paar dagen heb ik soms een probleem tijdens het automatisch overschakelen van benzine naar LPG met als resultaat dat de motor uitvalt.

Het probleem doet zich, tot nu toe, alleen voor wanneer de auto koud is en deze overschakelt van benzine naar LPG (dat is na ongeveer 500 - 600 meter). Vlak voor het uitvallen vertoond de motor eerst wat haperingen en stotteringen (met wat stevige slingering van de toerenteller) en daarna valt tie uit. Na het uitvallen is de motor ook niet direct te starten en branden er ook geen lampjes op het "brandstofkeuze schakelaartje met tankuitlezing" (heb zo'n ovale schakelaar met een paar LEDjes en zo'n 'wankelmotor' driehoekje. Afbeelding van deze schakelaar staat ook in navolgende URL op blz. 26). Het gaat hier om een Vialle LPI systeem (G3) in een 940 estate uit 98.

Na ongeveer 1.5 minuut kan ik weer starten (en branden de LEDjes weer), eerder gaat niet (rest van de reguliere lampjes op het dashboard branden dan wel gewoon). Bij eerder proberen te starten draait de startmotor wel gewoon rond, maar motor lijkt geen brandstof (zowel LPG als benzine) te krijgen. Na die 1.5 minuut start tie weer gewoon op benzine en schakelt hij over op LPG. Daarna geen probleem meer en kan je gewoon lang rijden.

Heb al gekeken bij de documentatie (http://www.volvo700vereniging.nl/files/Vialle_LPI_cursus.pdf ) maar zie daar niet direct een oplossing.  Zou de oorzaak het hoofdrelais kunnen zijn (een los pomprelais heb ik niet kunnen vinden), omdat deze ook de LPI pomp (en dus de brandstof toevoer) regelt? Of moet ik de oorzaak heel ergens anders zoeken? Graag jullie tips!

Groet,

Coen

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • noppen20
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.