koppakking vervangen: tips vwb de kleppen?
koppakking vervangen: tips vwb de kleppen?
De koppakking van Otto, met B230FK hart op LPG, is kapot. Na lang wikken en wegen, Otto is niet moeders mooiste met ook een koppeling die nog aan een onderzoek toe is en ook nog eens 525kkm op de teller, toch maar besloten om de koppakking nog te vervangen. Eigenlijk doe ik het vooral omdat zoonlief graag wil helpen en het wel een stoere klus vindt...... voor mij is het vooral spannend.....
De dunste plaatjes zijn zo'n 3.4mm. Wat is nu wijsheid? Laten vlakken en doorgaan? Andere gebruikte kop erop? Moet ik nog wat onderdelen op of in de kop vervangen?
De spruitstukken zijn in december nog los geweest, dus met de tapeinden verwacht ik eigenlijk niet zoveel problemen. Of kan ik toch beter de tapeinden vervangen? Waar kan ik die dingen overigens het beste vandaan halen? Zijn dat algemene onderdelen die ik bij iedere automaterialenzaak kan kopen? Ook waterpomp en distributieriem zijn recentelijk vervangen, dus daar hoef ik ook al niet meer in te investeren.
Alle tips zijn welkom. Als het helemaal niet lukt kan ik Otto altijd nog in stukjes laten voortbestaan, er zit ondertussen allerlei goed spul in. Alleen achteraf jammer dat het geen automaat is....