Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Carterventilatie

Carterventilatie

Carterventilatie

- Ingediend door Rversteeg
Lid
, op 15 apr 2013
- 1 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Ik kreeg steeds meer last van drupjes olie op de stoep voor de deur. Niet dramatisch, maar omdat de 940 vaak op dezelfde plaats staat, ziet dat er na een paar maanden toch wel steeds smeriger uit. De olie kwam onder de olieafscheider van de carterventilatie uit. Uitgedroogde O-ring dus. Nieuwe O-ring en spruitstukpakking gehaald en afgelopen zaterdag aan de slag.

Het is een LPT uit 98, blijkbaar zonder EGR klep onder het spruitstuk. Op aanraden van Camille heb ik alles laten zitten en alleen de moeren van het spruitstuk losgemaakt. Door de LPi-injectoren is de achterste moer slecht te bereiken, maar met een afgeslepen steeksleutel is het gelukt. Uiteindelijk heeft dat nog de meeste tijd gekost. Daarna kun je het spruitstuk voldoende opzij trekken om goed zicht te krijgen op de olieafscheider (gaskabel, brandstof toevoer , het kan allemaal aan het spruitstuk blijven zitten). Met een grote schroevedraaier de lip van dat pijpje in het carter aangedrukt houden en de afscheider kon zo omhoog worden getrokken. De O-ring onder afscheider was inderdaad keihard en bros geworden. Alles schoongemaakt, nieuwe O-ring gemonteerd en alles weer vastgezet. Het achterste tapeind van het spruitstuk een beetje gesmeerd, zodat de moer grotendeels met de hand aangedraaid kon worden. Spruitstuk monteren stelde daarom eigenlijk weinig meer voor.

Doordat alle onderdelen aan het spruitstuk konden blijven zitten en er geen EGR klep in de weg zat, viel de hele operatie eigenlijk best mee. Hopelijk ben ik nu verlost van de olie op de stoep!

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • Godspeed
  • Ton
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.