Slechte loop stationair op LPG
Slechte loop stationair op LPG
Hallo,
Bij de laatste knutseldag heb ik de gasslang vol breuken vervangen door een verse slang. Hierbij is een waterslang gebruikt, daar deze beschikbaar was. Tevens heb ik de extra stationair regelknop die in de slang zat weggelaten, daar op de verdamper stond aangegeven dat het stationair op de verdamper geregeld moet worden. Daarnaast is een vacuum lek opgelost.
Ik dacht dat het wel een verbetering zou geven, maar helaas. Als de wagen loopt is ie erg dorstig (1:6-1:8 terwijl ik standaard 1:10 haalde), gaat het overschakelen 's ochtends erg slecht (valt terug naar nagenoeg 0 toeren en met een beetje geluk pakt ie op, maar meestal niet), inhouden bij overschakelen tijdens het rijden en als ie ene tijdje gereden heeft wil ie niet onder de 1500-2000 toeren stationair.
Heb ik een verkeerde keus gemaakt door de stationair klep te verwijderen (is die extra restrictie toch nodig, al gaf volledig in of uit draaien geen verandering in het toerental) en de slang te vervangen door een stuk waterslang? (is ene waterslang toch te poreus voor LPG?) Of moet ik de computer opnieuw laten inregelen? (wat ie wel zou moeten doen gezien ie van dinsdag t/m zaterdag zonder accu heeft gestaan)
Kan iemand evt meekijken komende zaterdag bij Nordicar?