Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/downpipe 230F verschilt van 230K?

downpipe 230F verschilt van 230K?

downpipe 230F verschilt van 230K?

- Ingediend door Jaap_Zijpe
Lid
, op 11 feb 2013
- 3 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Hoi,

Ik merkte dat ik het draadje van een ander aan het vervuilen was, vandaar dat ik maar een nieuwe start.

Ik heb van mijn '89 740 met 230F/automaat de uitlaat verwijderd vanaf de downpipe met als doel een katloos uitlaatsysteem te monteren.

Plan is de kat te vervangen voordemper van een 230K/230E, de eerste demper van het katsysteem door de middendemper van 230K/230E, de rest van beide systemen is (volgens mij) identiek, boogpijp, achterste demper en eindpijp heb ik bij demontage zowaar kunnen redden.

Maar nu: het past niet!

De band om de middendemper had ik op dezelfde plaats vastgemaakt als die van het katsysteem (meetpunt: afstand bocht omhoog tot middenpunt band). Vervolgens middendemper opgehangen en voordemper daaraan gemonteerd. Komt de aansluiting van de voordemper naar de downpipe (waar ze aan elkaar geflenst moeten worden 5 centimeter te veel naar voren. Ophangband van de middendemper wat losser gemaakt en wat naar voren getikt zodat de beide dempers 5 centimeter naar achter komen. Lijkt het te passen. Flenzen aan elkaar gemonteerd, eerst met lange bouten en moeren, lijkt te gaan. Shit.., nu komt de pijp tussen beide dempers klem te zitten tegen de carrosserie. Voorste demper 180graden gedraaid, de pijp komt nu mooi vrij van de carrosserie, maar nu zitten de downpipe en het flensstukje van de voorste demper niet meer tegenover elkaar maar 5-10 cm hoogte verschil. Bovendien zou de voorste demper zo te zien toch weer 5 cm naar voren moeten om in de holte van de carroserie te passen.

Balen en koud, koud, dus stoppen en een peinspauze ingelast

Dat was dus gisteren.

Vandaag nog eens gekeken en op internet plaatjes gekeken. Nee..  niet van blote vrouwen, al krijg je het daar wel warm van, maar van uitlaten.

Ik zal straks nog eens verder zoeken, maar het lijkt me dat de downpipes van een katloos systeem en een systeem met kat in vorm verschillen. zouden ze ook in lengte verschillen?

Inmiddels heb ik de uitlaat met een paar draden vastgezet en de auto van de tegels gehaald, ik ga er van uit dat ik eerst een andere, en het liefst in een keer de goed downpipe moet bestellen.

De vraag is dus: weet iemand of de downpipes van een 230F en een 230K verschillen? Het lijkt of die van de 230K op het eind recht doorlopen, die van een 230F zit op het eind een bocht in. Tevens: is er verschil in lengte tussen die downpipes? Volgens mijn ervaring zou die van een 230K 5 tot 10 cm korter moeren zijn, want dan past die voorste demper veel beter in de carrosserie

Goede raad is welkom en anders kom ik er zelf ook wel uit, niet goedschiks ,dan kwaadschiks met slijpschijf en lasapparaat!

Jaap

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • martijn84
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.