Lekstroom, laadstroom, niet starten, waar gaat het heen? Update
Lekstroom, laadstroom, niet starten, waar gaat het heen? Update
Ook ik ben maar eens aan het meten geslagen.
De wagen start namelijk niet meer na drie dagen omdat de accu leeg is.
De vraag is natuurlijk: Ligt het aan de aanvoer, de opslag of het verbruik.
Anders gezegd, dynamo, accu of lekstroom.
Ik heb een Skandia multimeter van het type 80857245, geschikt voor 600V en tot 200mA of via een aparte aansluiting 5A.
De interne weerstand hiervan kan ik zo gauw niet vinden maar ik ben gewoon aan de slag gegaan.
Ik heb gemeten tussen de min-pool en de massadraad.
Met de deur op slot, alarm (euroalarm) niet geactiveerd meet ik een wisselende stroom met pieken tot 20mA.
Zekering vijf eruit, of het alarm los, allebei apart getest, meet ik hetzelfde. 0.20 mA maximaal, sterk wisselend.
Vervolgens wilde ik ook met alarm geactiveerd gaan meten, maar toen kreeg ik geen waardes meer in beeld. Morgen gaan we verder, graag ook met uw input.
Probleempje twee zo mogelijk. Ik meet over de dynamo 14.5 V. Over de accu meet ik maar 13.9 V. Ben ik dan aan een nieuwe kabel toe?
Ook niet onbelangrijk, kan dit mijn leegloop verklaren?
Motor uit heb ik een spanning over de accu van ongeveer 12.3 V.