Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/LPG Backfire

LPG Backfire

LPG Backfire

- Ingediend door rsmeets , op 28 jan 2013 - 13 Reacties -
Forum: 
LPG

Nadat ik zonder problemen op de plek van bestemming was aangekomen, startte ik afgelopen weekend na ca. 45 minuten mijn auto weer. Direct na het aanslaan van de motor, slaat hij ook weer af met een luide knal. Tevens was er een sterke verbrande rubberlucht te ruiken. Het blijkt dat ik een backfire heb gehad, waardoor o.a. het inlaatspruitstuk over de laatste drie cylinders helemaal los gekomen is van de motor. Omdat dit op een parkeerplaats onder een straatlantaarn niet te repareren valt, is de auto afgesleept naar de garage. Dit gaat dus weer enige euro's kosten.

Het betreft hier een v90 die is uitgerust met een Prins VSI installatie welke nog geen vijf jaar oud is. De vraag die me nu bezig houd, is waardoor de backfire kan zijn ontstaan. De bougies zijn ca. 10 duizend km geleden vervangen. De motor liep ook goed. Wel was het olie niveau aan de lage kant (olie zelf ook ca. 10 duizend km geleden vervangen). Kan het zijn dat de klepspeling hierdoor niet goed geregeld werd?

Iemand een idee waardoor deze backfire veroorzaakt zou kunnen zijn? Eigenlijk zou dit toch bij een dampgas injectie installatie niet mogen, die start toch op benzine. (Omdat de motor nog warm was op het moment van starten schakelt hij wel direct over van benzine naar gas, maar dan loopt hij al).

Ik houd me aanbevolen voor tips die de achterliggende oorzaak kunnen oplossen.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • MrKn7ght
  • noppen20
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.