Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Heel moeilijk schakelen versnelling 960-2: koppeling, drukgroep, bak, ...?

Heel moeilijk schakelen versnelling 960-2: koppeling, drukgroep, bak, ...?

Heel moeilijk schakelen versnelling 960-2: koppeling, drukgroep, bak, ...?

- Ingediend door André Swart , op 12 jan 2013 - 5 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hallo allemaal,

Snel vraagje: sinds gisteren kreeg ik mijn handgeschakelde 960-2 uit 1996 niet meer in zijn eerste versnelling zonder tandenpoetsen. Daarvoor nooit (140.000km) last van gehad.
Vanavond reed ik weer een stuk waarbij er aan het begin niets aan de hand was, maar tijdens een pompstop kreeg ik de bak in bijna geen enkele versnelling meer; herrie bij in zijn vrij staan, een beetje vooruit willen, en alsof er iets 1x per seconde aanloopt.

Nu schokte de auto vanaf dat ik 'm had al tijdens achteruitrijden, en had/heeft hij het 'aanlopende' geluid als hij in zijn vrij staat met draaiende motor. Daarvan heb ik hier wel eens gelezen dat dat geen kwaad kan en een bekend en 'onbetekenend' geluid is van de 960-2.
Pasgeleden de koppeling ontlucht om te kijken of ik het schokken bij achteruitrijden weg kon krijgen, maar dat maakte niet echt veel uit. Het vloeistofreservoir zit nog volledig vol, dus daar lijkt niets te lekken.

Enig idee of dit tijdelijk snel op te lossen is? Klinkt mij niet als de koppeling maar eerder als de versnellingsbak. Koppeling/drukgroep staan wel op het vervangingsmenu, maar zou dat genoeg zijn? Nog andere tips? Morgen maar eens de vloeistof in de bak controleren, maar zag geen lekkagesporen. Zouden deze klachten daar wel aan kunnen liggen?

Eerst maar eens een nachtje slapen en morgen in de sneeuw onder de auto kijken.
Tips? Dank!

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • wp001
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.