Heel moeilijk schakelen versnelling 960-2: koppeling, drukgroep, bak, ...?
Heel moeilijk schakelen versnelling 960-2: koppeling, drukgroep, bak, ...?
Hallo allemaal,
Snel vraagje: sinds gisteren kreeg ik mijn handgeschakelde 960-2 uit 1996 niet meer in zijn eerste versnelling zonder tandenpoetsen. Daarvoor nooit (140.000km) last van gehad.
Vanavond reed ik weer een stuk waarbij er aan het begin niets aan de hand was, maar tijdens een pompstop kreeg ik de bak in bijna geen enkele versnelling meer; herrie bij in zijn vrij staan, een beetje vooruit willen, en alsof er iets 1x per seconde aanloopt.
Nu schokte de auto vanaf dat ik 'm had al tijdens achteruitrijden, en had/heeft hij het 'aanlopende' geluid als hij in zijn vrij staat met draaiende motor. Daarvan heb ik hier wel eens gelezen dat dat geen kwaad kan en een bekend en 'onbetekenend' geluid is van de 960-2.
Pasgeleden de koppeling ontlucht om te kijken of ik het schokken bij achteruitrijden weg kon krijgen, maar dat maakte niet echt veel uit. Het vloeistofreservoir zit nog volledig vol, dus daar lijkt niets te lekken.
Enig idee of dit tijdelijk snel op te lossen is? Klinkt mij niet als de koppeling maar eerder als de versnellingsbak. Koppeling/drukgroep staan wel op het vervangingsmenu, maar zou dat genoeg zijn? Nog andere tips? Morgen maar eens de vloeistof in de bak controleren, maar zag geen lekkagesporen. Zouden deze klachten daar wel aan kunnen liggen?
Eerst maar eens een nachtje slapen en morgen in de sneeuw onder de auto kijken.
Tips? Dank!