hoe herken ik een goede dan wel foute nokkenas
hoe herken ik een goede dan wel foute nokkenas
Hoi,
Ik ben tot de slotsom gekomen dat ik wil proberen de ademhaling van mijn '89 230F wat te verbeteren.
Voor de heren(dames mag ook)-meedenkers: ik ben niet tevreden over het koppel van mijn motor in het lage toerenbereik, zo tussen de 2000 en 3000 toeren.
Als ik met mijn automaat in 4 en lockup vanaf 90 wil optrekken naar 100-110 dan gebeurt er heeel lang heeel weinig, tenzij ik gebruik maak van de kickdown, maar dat vind ik dan weer wat overdreven.
Het foefje van de kat er tussen uit halen ken ik en staat op het programma.
De kosten moeten beperkt blijven en een racemonster wordt een auto met deze motor nooit en dat is ook niet de bedoeling.
Het stuk van Jan V heb ik gelezen.
De standaard M-nokkenas te vervangen door een een A- of een V- (geen VX!!!) schijnt ook een duidelijk prestatieverbetering te geven.
Nu krijg ik er een aangeboden, maar hoe voorkom ik een miskoop??
Iemand die zo'n nokkenas hebben liggen wordt natuurlijk uitgenodigd te reageren
Jaap