Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/B230ET van 760 uit 1986 op 20 grd wat vlgs boeken 10 grd moet zijn

B230ET van 760 uit 1986 op 20 grd wat vlgs boeken 10 grd moet zijn

B230ET van 760 uit 1986 op 20 grd wat vlgs boeken 10 grd moet zijn

- Ingediend door skidje , op 2 dec 2012 - 1 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

De volvo 760 met B230ET liep best onregelmatig en pakt niet soepel op vanuit een laag toerental. Maar na het reinigen van de stationair regelaar (lekker remmenreiniger doorheen gespoten!) was het stationair onregelmatig lopen verholpen. Maar hij pakt nog altiojd moeilijk op in toeren. Bij Gas geven lijkt de motor iets te laat te willen reageren.

 

Het boek gaf duidelijk aan dat de ontsteking niet gesteld kan worden bij de B230ET en dat bleek!! Verdelerkap kun je echt van links naar recht gooien zonder verandering van het ontstekingstijdstip. Maar het staat wel ruim voor 10 grd en ik zou schatten misschien wel verder dan de 20 grd. Volgens de boeken zou het 10 grd moeten zijn maar de Motronic leidt hierin een eigen leven ofwel kan niet worden veranderd.

Kan het eventueel komen daar een loszittend vacuumslangetje? Er lijkt een heel licht puffend geluid rond de inlaat te hangen. Je zou het ook als knetterende statische spanning kunnen vertalen maar volgens mij is dat het niet. Het komt zeker niet uit de motor. Die klinkt echt heel fris.

 

Vragen:

1- Wat kan de reden zijn dat ik 20 grd of meer meet wat 10 grd moet zijn op de B230ET's?

2- Heeft iemand ervaring met hetzelfde geluid rond het inlaatkanaal?

3- kent iemand de functie van onderstaand apparaat en of die slang daar echt los moet bungelen

zie mijn fotopagina: http://www.volvo700vereniging.nl/node/47106

 

 

Ik hoor graag.....

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 4 gebruikers online.

  • jpost
  • Lecram
  • pieter.donders.9
  • wim de jong
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.