Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Het K-woord (koppakking)

Het K-woord (koppakking)

Het K-woord (koppakking)

- Ingediend door Chris B
Lid
, op 28 nov 2012
- 8 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Hoi mensen,

Er is hier al ontzettend veel geschreven over het koppakking onderwerp, wat ik nu echter bij de hand heb zit er nog niet tussen.

Tijdje terug al eens wat gepost over harde slangen etc. Koppakking is 100.000 km terug vervangen en is een Elring pakking. Tijdje terug merkte ik dat ik harde koelvloeistofslangen had, dus ik dacht "Nee he, niet nu al!". Ik kreeg toen de tip dat oude slangen van zichzelf ook hard kunnen aanvoelen en dat er niks aan de hand hoeft te zijn, bovendien waren ze na 15 jaar dienst ook aardig op. Dus alle slangen vervangen voor origineel Volvo en daarna geen harde slangen meer gevoeld.

Nu een paar maanden later ben ik wel wat wijzer geworden en ik snap niet goed wat er aan de hand is. Het blijkt namelijk dat als de motor langer stationair loopt de druk oploopt in het systeem, (file, stoplicht, dat soort dingen),maar als ik gewoon een stuk rijd is er niks aan de hand. Zelfs na een paar keer hard doorblazen, sprintje of doortrappen op de snelweg, zijn de slangen niet hard. Je zou denken dat juist bij stevig doortrappen een lekke koppakking door de mand valt, helemaal als je rondrijd met 1 bar turbodruk en de bijbehorende PK's. Het gekke is dus dat het enkel en alleen bij stationairloop schijnt voor te komen. Heb zelfs al meegemaakt dat het kvs dopje afblaast terwijl ik met de motorkap open bezig was met stationairafstelling van de lpg installatie. Ik moet er dus asap wat aan doen!

Iemand dit al eens bij de hand gehad of een idee wat er aan de hand kan zijn?

Groeten, Chris

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 3 gebruikers online.

  • Marnick
  • MrKn7ght
  • reinierverbeek
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.