iemand enig idee wat er nu weer aan de hand is ?
iemand enig idee wat er nu weer aan de hand is ?
Hallo iedereen
Na een tijdje onbezorgd in de rondte hebben gereden begon afgelopen vrijdagavond het geouwehoer weer eens.
Ik was op weg naar vrienden van me toen opeens de kerstverlichting aanging en ik door had hoe laat het was. Onder het rijden de auto opnieuw gestart, sloeg weer aan en kon doorrijden.
Na een gezellige avond wil deze jongen weer wegrijden en slaat de auto niet aan. Althans, slaat aan, gaat een paar keer in de rondte en valt weer uit.
Na
- het brandstofpomprelais er in en uitgehaald te hebben
- stekker van de CIS-klep te hebben losgehaald en weer vast gezet
- voorste slangetje brandstofklep te hebben losgehad
startte de motor weer, enkel liep ie nu op 3 cilinders wat na 1,5 km na wat gestotter ophield.
Volgende dag langs Carlo Schmidt gereden voor een blokje onder het brandstofpomprelais (was allang aan vervanging toe, maar was eerder niet voorhanden).
Gevraagd naar het hoe en wat van de intank-pomp en even gebabbeld. Halverwege op weg naar huis, ging de motor na wat gestotter weer op 3 cilinders lopen.
Thuis aangekomen de motorkap opengegooid en een voor een de injectors er af getrokken en er weer opgezet. Voorste cilinder liep niet mee. Na wat gefrunnik aan de injectorweerstand-draadjes liep de boosdoener opeens weer mee, maar na meer gefrunnik bleef hij het doen (had verwacht dat hij er dan weer mee op zou houden). Deze weerstanden heb ik laatselijk vervangen met een tweedehands exemplaar, daar de oude "op" was (de draadjes vielen er een voor een af). Het blokje onder het relais vervangen en geen problemen met starten.
Heb de motor later die avond nog weer een paar keer zonder problemen kunnen starten. Zondagmiddag/avond bij mijn oma op bezoek geweest. Heenweg ging prima, maar toen ik weg wilde rijden een startprobleem. Hij wilde niet in een kaar starten. Maar vooruit. Snelweg ging alles goed. Eindhovencentrum ging ook alles goed. Echter op de parkeerplaats bij huis lsoeg de motor af en kreeg ik hem niet meteen weer gestart. Heb de motorkap dichtgelaten en de auto op zijn plek geduwd (altijd leuk).
Iemand enig idee wat er kan zijn ?
Heb van het voorjaar
- brandstoffilter gewisseld
- CIS-klep schoongemaakt
Van de zomer
- distro vernieuwd
Laatselijk bij Schmidt op sleuteldag
- injectorweerstanden vernieuwd
- motor afgesteld naar een iets rijker mengsel, hij stond op arm
Van het weekend dus het blokje onder het brandstofpomprelais vernieuwd.
Intankpomp is aan vervanging toe, maar volgens Carlo was het zo dat fdaar startproblemen van konden komen maar niet zo zeer het afslaan
mvg
niels
PS: het betreft een B200ET motronic