Winterslaap & Cruise control
26/11
2012![](https://volvo700vereniging.nl/sites/default/public_files/styles/blog_image/public/default_images/blank-image_0.jpg?itok=PB6orFTq)
Winterslaap & Cruise control
Goed, bij de buurman is de kogel door de kerk. Na het proefrijden met drie Subaru Forester´s, hebben we er toch eentje gevonden "voor weinig".Dat betekent dat we aankomend weekend zijn nieuwe wagen gaan ophalen. En dat betekent dan weer dat de "kilometervretende 940" weer terug naar ons komt. En omdat het vrijdag wellicht gaat sneeuwen, heb ik de 98-er gisteren in de garage gezet voor de winter. Immers sneeuw = zout op de weg = dat wat ik juist wilde vermijden.
Nou klonk de 98-er niet helemaal zuiver bij het starten, maar ach die bocht over de achteras was al wat langer niet meer vers. Bij aankomst op de tussenstop bleek die bocht los van het voorstuk en de klem van de eerste demper ook overleden. Snel even de Walker achterste demper verwijderd en een noodreparatie gemaakt met wat ijzerdraad. Na de winterstop maar verder: Of een nieuwe Volvo uitlaat vanaf de kat (bijv van Arendsen Zevenaar) of een nieuwe 3 inch RVS vanaf de turbo (van Jelmar). Ik kan een eventuele Volvo versie altijd later overbrengen naar de 97-er.
Overigens voor die laatste van het weekeinde ook een (waarschijnlijk) complete cruise control, kvs tank, intercoolerpijp en krik in zak gekocht. De donor stond op een boerderij in Molenaarsgraaf. Ik denk dat ie van een lid of liefhebber is geweest. In het nieuwe KVS tankje zat namelijk een 850 sensor. Die heb ik maar meegenomen. Voor de cruise control installatie heb ik snel nog wat foto´s gemaakt van de installatie in de "winterslaper". Misschien hebben we nog wat mooie dagen de komende maanden en kan ik die toch vast inbouwen in de "pekelbak-2".
Maar hoe zit die pedaalbox eigenlijk vast en hoe makkelijk is het die te wisselen?