Distributieriem kapot: stel dat reparatie duur is
Distributieriem kapot: stel dat reparatie duur is
- Ingediend door Mathy , op 21 feb 2006
- 17 Reacties -
Forum:
Hallo Volvisti
Ik ben er nog even niet uit, waar de schade die door de kapotte distributieriem veroorzaakt is, wordt gerepareerd. Maar in de tussentijd wil ik even een optie doornemen, zodat ik die eventueel weer kan vergeten.
Stel dat het erg duur wordt om de 16 klepper te repareren. Dan zou een andere motor een optie kunnen zijn. Vraag is nu, zou een 24 klepper een optie zijn. En dan dus niet de 2,5 maar de 3,0 liter.
Dus:
- Past de B6304 op de plek waar een B234F zit?
- Moet daarvoor spul dat nu bijvoorbeeld op de spatborden zit verplaatst worden en zo ja wat?
- Gebruikt de B6304 dezelfde motorsteunen of zijn deze op de zelfde plek aan te brengen?
- Past de B6304 op een M46?
- Kan ik de kabelboom van de B234F vervangen door die van de B6304?
- Loopt de B6304 ook op een LH 2.4?
- Vroege B6304's hadden problemen met .... de distributieriem. Vanaf welk modeljaar zijn die problemen opgelost?
- Is een B6304 te vinden die NIET op gas heeft gelopen en niet te veel kilometers afgelegd heeft?
- De B6304 schijnt ook nu nog door Volvo gebruikt te worden. Kan een dwarsgeplaatste B6304 ook in de lengte ingebouwd worden?
- Kan een B6304 die met CAN-BUS werkt, omgebouwd worden naar "non-CAN-BUS"?
- Wat kost zo'n blokje?
- Hoe is zo'n B6304 t.o.v. de B234F qua trekkracht en vermogen?
- Wat kost een omkeuring (van 4 cil. naar 6 cil.) bij de RDW?
Groetjes
Mathy
PS a.u.b. een onderbouwde mening. Aan alleen "zou ik niet doen" heb ik niks. Dan blijft het idee aan me knagen.
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.