Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Distributieriem kapot: stel dat reparatie duur is

Distributieriem kapot: stel dat reparatie duur is

Distributieriem kapot: stel dat reparatie duur is

- Ingediend door Mathy
LidModerator
, op 21 feb 2006
- 17 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hallo Volvisti

Ik ben er nog even niet uit, waar de schade die door de kapotte distributieriem veroorzaakt is, wordt gerepareerd. Maar in de tussentijd wil ik even een optie doornemen, zodat ik die eventueel weer kan vergeten.

Stel dat het erg duur wordt om de 16 klepper te repareren. Dan zou een andere motor een optie kunnen zijn. Vraag is nu, zou een 24 klepper een optie zijn. En dan dus niet de 2,5 maar de 3,0 liter.

Dus:

  • Past de B6304 op de plek waar een B234F zit?
  • Moet daarvoor spul dat nu bijvoorbeeld op de spatborden zit verplaatst worden en zo ja wat?
  • Gebruikt de B6304 dezelfde motorsteunen of zijn deze op de zelfde plek aan te brengen?
  • Past de B6304 op een M46?
  • Kan ik de kabelboom van de B234F vervangen door die van de B6304?
  • Loopt de B6304 ook op een LH 2.4?
  • Vroege B6304's hadden problemen met .... de distributieriem. Vanaf welk modeljaar zijn die problemen opgelost?
  • Is een B6304 te vinden die NIET op gas heeft gelopen en niet te veel kilometers afgelegd heeft?
  • De B6304 schijnt ook nu nog door Volvo gebruikt te worden. Kan een dwarsgeplaatste B6304 ook in de lengte ingebouwd worden?
  • Kan een B6304 die met CAN-BUS werkt, omgebouwd worden naar "non-CAN-BUS"?
  • Wat kost zo'n blokje?
  • Hoe is zo'n B6304 t.o.v. de B234F qua trekkracht en vermogen?
  • Wat kost een omkeuring (van 4 cil. naar 6 cil.) bij de RDW?

Groetjes

Mathy

PS a.u.b. een onderbouwde mening. Aan alleen "zou ik niet doen" heb ik niks. Dan blijft het idee aan me knagen.

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.