Tussenas lager appeltje eitje
03/11
2012Tussenas lager appeltje eitje
Volvo 945 LPT Olive pearl B230FK 1998, 349400 kms:
Had al een tijdje een tussenas lager in huis met wat stofringen enzo. Bij Carlo het huis met rubber ring gehaald alsmede een versnellingsbak rubber besteld die de volgende dag al werd bezorgd. Nou was het weer niet echt lekker dus maar een brug gehuurd in de buurt voor de groene en ik had me goed voorbereid met tips en trics hier op het forum maar dat het geheel in 3 kwartier helemaal klaar zou zijn had ik niet durven dromen. Heb ik wat vergeten? Alles dubbel checken maar nee het zat allemaal goed. Van te voren de positie met een kraspen gezet en alleen het rubber condoom was wat lastig erop te frotten maar inderdaad minder dan een uur. Winterbanden diezelfde dag er ook op, wel (laten) overzetten op mijn Pholus velgen want ook al wordt het winter, we blijven wel in stijl he!
Dat bakrubber was geen slecht idee want na 14 jaar was dat rubber echt op/weg gevreten en wat denk je tijdens het proefritje naar Essen Duitsland even een M90 halen (free of charge) voor een maat, alle trillingen die onze bakstenen toch meestal hebben... helemaal weg. Snelheid wat opgevoerd en zelfs met 219 km/uur op de Navi, tadeloos trillingsvrij. Dit heb ik nog nooit meegemaakt zelfs het stuur was nagenoeg trillingsvrij en de meters in het dash gewoon afleesbaar....De aandrijflijn leek wel nieuw!
Enfin de M90 erin en goed gestrapt in de laadruimte. terug naar huis en het leek wel of met dat extra gewicht hij nog beter op de weg lag. Man wat is dat genieten (I love it when a plan comes together, van het A-team gevoel) Hij rijd zo soepel dat ik echt op de snelheid moet letten in Nederland want echt op geluid en rammels en trillend dash is dat dus niet meer waarneembaar.
Gelukkig zag ik op de huurbrug wel dat de achterste (krukas) keerring olie lekte, niet veel maar wel genoeg voor een volgende klus. Zo blijft er altijd wat te doen toch?