Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/olielekkage/verbruik/koprevisie 960 2.5 24V

olielekkage/verbruik/koprevisie 960 2.5 24V

olielekkage/verbruik/koprevisie 960 2.5 24V

- Ingediend door jwkl , op 7 okt 2012 - 15 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Beste Volvisten

 

Na probleemloos een 850 2.5 10V lpg van 450k naar 550k gereden te hebben heb ik een 960 2.5 24V aangeschaft.

Al snel problemen wbt olieverbruik 1 liter op 1000 km, dus heb toen de motor laten flushen waar ik enorm spijt van heb.

De ene lekkage na de andere, (kleppendeksel nokkenaskeeringen) dit heb ik zelf verholpen.

Daarna de complete carterventilatie vernieuwd, trouwens even een tip!

Niet het inlaatspruitstuk verwijderen maar gewoon ff dynamo en stuurpomp demonteren (1 uurtje werk) en je kunt er prima bij.

Problemen opgelost tenminste dat dacht ik!

Een week later weer olielekkage tussen de bak (automaat) en het blok.

Bleek dus achterste krukaskeering te zijn en aangezien ik geen brug heb heb ik dit laten doen (330 euro) dus dat viel mee en de auto was weer klaar en ik weer helemaal blij!

Tot voor twee weken terug begon mijn lekkere 6 pitter op 5 cilinders te lopen. En wat denk je, cilinder nr6 0.00 compressie.

Ik ben er dus helemaal klaar mee. Voor de zekerheid ff met een cameratje via bougiegat in de kop gekeken en er bleek dus 1 uitlaatklep kapot te zijn, (stukje uitgebroken/verbrand!

Gisteren dus de kop eraf gehaalt pffff wat een klus, laat de kop reviseren en hoop mijn volvo van de ondergang te kunnen redden want hij is het dubbel en dwars waard!

 

Jan willem Klapwijk

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.