olielekkage/verbruik/koprevisie 960 2.5 24V
olielekkage/verbruik/koprevisie 960 2.5 24V
Beste Volvisten
Na probleemloos een 850 2.5 10V lpg van 450k naar 550k gereden te hebben heb ik een 960 2.5 24V aangeschaft.
Al snel problemen wbt olieverbruik 1 liter op 1000 km, dus heb toen de motor laten flushen waar ik enorm spijt van heb.
De ene lekkage na de andere, (kleppendeksel nokkenaskeeringen) dit heb ik zelf verholpen.
Daarna de complete carterventilatie vernieuwd, trouwens even een tip!
Niet het inlaatspruitstuk verwijderen maar gewoon ff dynamo en stuurpomp demonteren (1 uurtje werk) en je kunt er prima bij.
Problemen opgelost tenminste dat dacht ik!
Een week later weer olielekkage tussen de bak (automaat) en het blok.
Bleek dus achterste krukaskeering te zijn en aangezien ik geen brug heb heb ik dit laten doen (330 euro) dus dat viel mee en de auto was weer klaar en ik weer helemaal blij!
Tot voor twee weken terug begon mijn lekkere 6 pitter op 5 cilinders te lopen. En wat denk je, cilinder nr6 0.00 compressie.
Ik ben er dus helemaal klaar mee. Voor de zekerheid ff met een cameratje via bougiegat in de kop gekeken en er bleek dus 1 uitlaatklep kapot te zijn, (stukje uitgebroken/verbrand!
Gisteren dus de kop eraf gehaalt pffff wat een klus, laat de kop reviseren en hoop mijn volvo van de ondergang te kunnen redden want hij is het dubbel en dwars waard!
Jan willem Klapwijk