Hoe krijg ik een lichter koppelingspedaal?
Hoe krijg ik een lichter koppelingspedaal?
Ik ben bezig met de voorbereidingen van een motor/bak-wissel. Het gaat om mijn witte 740 GL met handgeschakelde M45 5 bak. De B230K motor heeft last van kantelende zuigers, en daarom wil ik hem vervangen voor een B230FK uit een 940 gekoppeld aan een AW71L of M90.(ik heb beide liggen gelukkig)
Ik zit nu nog te twijfelen of het een automaat gaat worden of een handgeschakelde M90 bak. Het laatste is makkelijker om te doen, omdat het al een handgeschakelde auto is. Er is alleen een ding dat mij stoort en dat is het te zwaar ontkoppelen. Beide bakken/koppelingen werken naar mijn idee te zwaar, waardoor het rijden in de file en stad niet leuk meer is. Mijn vraag is of daar iets aan te doen is. De koppelingen werken verder prima en denk zelf dat de volvo koppeling standaard wat zwaarder gaat dan bv een mercedes koppeling. Elke schakel volvo die ik nu gereden heb voelde voor mij iig hetzelfde aan qua koppeling.
Is het een idee om een andere hoofdkoppelingscilinder te monteren?
Ik neig nu naar het monteren van een automaat, maar wil de fijn schakelende M90 bak ook niet uitsluiten
Iemand wijze woorden?
Gr. Gideon