Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Hoe krijg ik een lichter koppelingspedaal?

Hoe krijg ik een lichter koppelingspedaal?

Hoe krijg ik een lichter koppelingspedaal?

- Ingediend door Gydomatra , op 21 sep 2012 - 10 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Ik ben bezig met de voorbereidingen van een motor/bak-wissel. Het gaat om mijn witte 740 GL met handgeschakelde M45 5 bak. De B230K motor heeft last van kantelende zuigers, en daarom wil ik hem vervangen voor een B230FK uit een 940 gekoppeld aan een AW71L of M90.(ik heb beide liggen gelukkig)

Ik zit nu nog te twijfelen of het een automaat gaat worden of een handgeschakelde M90 bak. Het laatste is makkelijker om te doen, omdat het al een handgeschakelde auto is. Er is alleen een ding dat mij stoort en dat is het te zwaar ontkoppelen. Beide bakken/koppelingen werken naar mijn idee te zwaar, waardoor het rijden in de file en stad niet leuk meer is. Mijn vraag is of daar iets aan te doen is. De koppelingen werken verder prima en denk zelf dat de volvo koppeling standaard wat zwaarder gaat dan bv een mercedes koppeling. Elke schakel volvo die ik nu gereden heb voelde voor mij iig hetzelfde aan qua koppeling.

 

Is het een idee om een andere hoofdkoppelingscilinder te monteren?

 

Ik neig nu naar het monteren van een automaat, maar wil de fijn schakelende M90 bak ook niet uitsluiten

 

Iemand wijze woorden?

Gr.  Gideon

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2896 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.