kop vervangen of motor wisselen 965?
kop vervangen of motor wisselen 965?
Beste mensen,
Enig advies gewenst mijnerzijds;
Mijn rijdende 960 heeft een "tik" in de motor, zowel koud als warm. Hoogstwaarschijnlijk één of meerdere klepstoters. Daarnaast nog steeds het startprobleem bij warme motor.
daarnaast heeft de motor toch wel wat meegemaakt ben ik bang, zelf denk ikd at hij oververhit is geweest: hitteschild is helemaal bruin van de olie die er overheen gezeken heeft. na vervanging van de pakking en de O-ringen in het kleppendeksel, nog steeds olieverbruik. (1L- 1500km)
De sloper die ik heb staan, in eerste instantie voor het interieur, is in zeer goede staat gebleken. Zo is de motor aan de buitenzijde mooi droog, en alles ziet er netjhes en goed onderhouden uit. ik heb hem nog niet horen lopen, dat hoop ik spoedig te bereiken.\
mijn eerste plan was om de kop met klepstoters, kleppen e.d. om te wisselen.
Vorige week was Piet even bij mij voor wat onderdelen hij opperde het idee om eventueel de complete motorblokken uit te wisselen. . . .
Nu mijn vragen;
- Is hetzelfde blok uitwisselbaar, verschillende motronics, en van automaat naar schakel.
- Is dit "zelf" (met hulp!!) te doen? En dan niet dat ik maanden met de fiets moet. ;-)
Misschien nog wat aanvullende gegevens:
- rijdende 960 - sloper 960:
- kenteken: lg-fn-02 - Kenteken: (nog even opzoeken)
- 2,5L hand geschakeld. - 2,5L automaat
- OBD - OBD II
- 303.500 km - 282.000 km
- bouwjaar 1995 - bouwjaar 1996
- geen Cruise control (waarsch wel op gezeten) - cruise control
Hoor graag van jullie,
Groet, Bart