Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/kop vervangen of motor wisselen 965?

kop vervangen of motor wisselen 965?

kop vervangen of motor wisselen 965?

- Ingediend door BartD , op 11 sep 2012 - 3 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Beste mensen,

Enig advies gewenst mijnerzijds;

Mijn rijdende 960 heeft een "tik" in de motor, zowel koud als warm. Hoogstwaarschijnlijk één of meerdere klepstoters. Daarnaast nog steeds het startprobleem bij warme motor.
daarnaast heeft de motor toch wel wat meegemaakt ben ik bang, zelf denk ikd at hij oververhit is geweest: hitteschild is helemaal bruin van de olie die er overheen gezeken heeft. na vervanging van de pakking en de O-ringen in het kleppendeksel, nog steeds olieverbruik. (1L- 1500km)

De sloper die ik heb staan, in eerste instantie voor het interieur, is in zeer goede staat gebleken. Zo is de motor aan de buitenzijde mooi droog, en alles ziet er netjhes en goed onderhouden uit. ik heb hem nog niet horen lopen, dat hoop ik spoedig te bereiken.\

mijn eerste plan was om de kop met klepstoters, kleppen e.d. om te wisselen.

Vorige week was Piet even bij mij voor wat onderdelen hij opperde het idee om eventueel de complete motorblokken uit te wisselen. . . .

Nu mijn vragen;
- Is hetzelfde blok uitwisselbaar, verschillende motronics, en van automaat naar schakel.
- Is dit "zelf" (met hulp!!) te doen? En dan niet dat ik maanden met de fiets moet. ;-)

Misschien nog wat aanvullende gegevens:

- rijdende 960 - sloper 960:
- kenteken: lg-fn-02 - Kenteken: (nog even opzoeken)
- 2,5L hand geschakeld. - 2,5L automaat
- OBD - OBD II
- 303.500 km - 282.000 km 
- bouwjaar 1995 - bouwjaar 1996
- geen Cruise control (waarsch wel op gezeten) - cruise control

Hoor graag van jullie,

Groet, Bart

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • MrKn7ght
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.