945 2.3 LPT Limited Edition 1998
19/08
2012945 2.3 LPT Limited Edition 1998
Sinds een week of 2 een 4e auto erbij, tot grote vreugde(NOT)van mijn vrouw.....
Had hem hier geadverteerd zien staan en kon het toch niet laten even een kijkje te gaan nemen, zonde als een van de laatst geproduceerde 945's in de export zou moeten eindigen.
Eigenlijk was ik op zoek naar een 960 Aut. op G3, maarja als je verliefd wordt....
Na wat over en weer contact met de verkopende partij zijn we langs gegaan en hebben we een aardig proefritje gemaakt.
Het was niet echt moeders mooiste meer(van buiten)maar het interieur maakte een hoop goed, mooi grijs leder met wat lichte te verwaarlozen beschadigingetjes, erg netjes voor een auto met 366.000 Km ervaring.
Houtinleg onbeschadigd en de deurpanelen nog hartstikke strak en eigenlijk als nieuw, het had wel even een enorme schoonmaakbeurt nodig gezien ie eruit zag alsof ie nooit een stofzuiger gezien had...
Bagagerolhoes aanwezig, alle boekjes, een potje ledervet en 2 lakstiften.
Gereedschapssetje achterin helemaal compleet en een ongebruikt reservewiel in een nette hoes.
De buitenkant is een ander verhaal!
Koplampglas links was in 3 delen gebarsten en de rechter had een put, knipperlichten helemaal dof, ruitenwisserarmpjes verroest en bladen verdroogd enz.
De boomhars zat min of meer vastgebakken aan de motorkap en overal zat mos en groen tussen.
Velgen(Auriga)zijn wat geoxideerd en de achterbanden bijna glad.
Raamlijsten van de voorruit mogen ook met pensioen en de ruit zelf eigenlijk ook.
Overall gezien en voor het geld wat ik ervoor betaald heb eigenlijk best een hele nette auto.
Technisch mankeert ie nog wel het een en ander, rijden doet ie prima al hoor ik wel wat contactgeluiden bij stevig optrekken(motorsteunen)en de 3e versnelling legt niet helemaal lekker in maar als je het met beleid doet gaat ie prima.
Vorige eigenaar vertelde me dat de kop uitgesteld was en na een beetje research bleek de distributieriem ook allang aan de beurt te zijn dus daar gaan we binnenkort eens mee aan de slag.
ECC heeft ook een storinkje al koelt ie als een vrieskist.
In eerste instantie weggegaan na bezichtiging maar na een nachtje slapen toch maar besloten ervoor te gaan, prijstechnisch hebben we na wat touwtrekken een akkoord bereikt dus 2 dagen later stond ie voor mn deur, naast de 960, de Civic en de Micra van mn vrouw.
De 960 staat nu gestald in de garage, ben niet zo gek op het spekken van de staatskas middels wegenbelasting.
Update:
Koplampglazen zijn inmiddels vervangen.
Remschijven/blokken voorzijde vervangen.
Bijlage | Afmetingen |
---|---|
IMG-20120808-00106.jpg | 264.59 KB |