Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van solexpaul/ZX-32-JS de grijze muis

ZX-32-JS de grijze muis

14/08

2012

ZX-32-JS de grijze muis

- Ingediend door solexpaul , op 14 aug 2012 - 2 Reacties -

De eerste 5000 km (in een dikke maand -:))) met de grijze 940 op gas zitten erop. Gekocht voor een vriendelijke prijs van een vriendelijk clublid.

Maar zoals bij elke oude auto zat ook hier wat achterstallig onderhoud aan.

Ik heb de volgende werkzaamheden uitgevoerd om de auto technisch 100% te krijgen:

-Nieuwe radiator (had gelukkig nog een nieuwe liggen, ooit eens verkeerd besteld)

-Nieuwe koelvloeistof

-Viscokoppeling ventilator

-Bougies

-Olie ververst en oliefilter vervangen

-1x stuurkogel (zelf gedaan)

-Uitlijnen (Profile Tyrecenter Lelystad)

-Verbinding downpipe / kat hersteld (met klem bij Nordicar vandaan)

-Remblokken voor vervangen (zat nog geen mm voering op). Gelijk remklauwen gangbaar gemaakt

-Kachelmotor uitgebouwd, gesmeerd en schoongemaakt (weer mooi stil)

-Klepspeling gecontroleerd (allemaal dik 0,40 dus goed)

-Stappenmotor AMS schoongemaakt / gesmeerd ivm stationairprobleem

-CIS klep gewisseld met voorraad exemplaar ivm stationairprobleem

-APK keuren met steekproef (goedgekeurd)

Wel veel gedonder met het LPG gehad. Stationair sloeg hij regelmatig op hol naar 2000 toeren, viel weer terug naar 1200 en ging weer naar 2000 etc. Heel irritant.

Gasklephuis en cis klep schoonmaken hielp maar even en opnieuw inleren van het gas ook. Ook zekering 1 even loshalen hielp maar kort.

Proefondervindelijk de oplossing gevonden tijdens de APK. Reed hem naar binnen en stationair deed hij weer raar. Dus op benzine gezet, zekering 1 eruit gehaald, motor weer gestart en stationair op BENZINE laten lopen voor een paar minuten. De keurmeester had dat in de gaten en zei mij vriendelijk doch dringend de auto weer op gas te laten lopen ivm de CO meting.

Na het weer op gas zetten heeft hij nooit meer stationair raar gedaan, loopt nu zuiver rond de 750 toeren. Dus bij gasproblemen, de boel resetten met zekering 1 en dan eerst even op benzine rijden / laten lopen.

Gisteren de 4 ton bereikt, ben wel trots op deze auto. Hij zal nooit meer de prijs van de mooiste auto winnen maar hij rijdt als een trein. Helaas is de stoel wat ingezakt, het hemeltje verwijderd en kent hij flink wat uiterlijke gebruikssporen maar rijden doet hij als de beste.

Overigens reed ik vorige week nog even in de blauwe maar die rijdt toch wel een heel stuk strakker. Heeft ook maar 165k gelopen en dat merk je wel. Door de 85 liter gastank is de vering wat zwak geworden achter........

Verder: olieverbruik half litertje op 5000 km, koelwaterverbruik niets meer na vervangen radiator en lpg verbruik op de snelweg met rustig 110 rijden 1:9,5 en als ik een tank de stad vrijwel niet uitga 1:7,5.

To do:

-Remslangen links voor (adviespunt APK, heb ik al liggen maar vind ik een rotklus)

-Keertje hulpveren monteren

Al met al blij met de aanschaf van deze fijn rijdende Volvo!

Op naar de 5 ton -:)

Groet Paul

BijlageAfmetingen
Afbeeldingspictogram 20120723_081744.jpg335.32 KB
Afbeeldingspictogram 20120813_203921.jpg334.43 KB
  • blog van solexpaul
  • Login of registreer om te kunnen reageren
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.