Klussen aan de pekelbak & de zomer-Volvo - update
07/08
2012Klussen aan de pekelbak & de zomer-Volvo - update
De grijze 964
Zoals jullie wellicht weten heb ik de pekelbak in het voorjaar met een defecte wartel van de oliekoeler weggezet. Inmiddels had ik al de juiste vervangende olieleiding gevonden en had goede hoop deze vandaag te kunnen plaatsen. Na ruim een uur/ twee uur prutsen bleek dat ik toch de aansluiting op de bak niet kan loskrijgen zonder de uitlaat los te maken. Balen, maar op de brug kan Arendsen dit vast wel (snel) doen. Daarna maar gekozen om wat alternatieve klussen aan de 960 te doen. Nieuw koplampglas links en wissermotor rechts zijn geinstalleerd. Dat ging dan wel makkelijk op de 960 als de voorbumper even los gaat. Verder nieuw rubber naar gasklephuis geplaatst (zat scheur in), andere groene dop op het kvs tankjeen nog wat kleine klusjes. Toch nog met een enigszins tevreden gevoel de grijze weer achtergelaten. Blijft dus nog over voor de grijze: - onderste olieleiding automaat - zonnerollo achterdeuren - zonnerollo achterraam (sedan) - speakers hoedenplank achter - Uranus met winterbanden - luchtgeleider onder de motor - nieuw leer bestuurdersstoel en kapje - hout middenconsole achter - grillesteun rechts - wat ik verder nog kan bedenken Valt dus op zich wel mee, al blijft het balen van die olieleiding.
Update: Heb nu een "nieuwe" halve olieleiding uit een 960 waar die ook niet los ging van de bak. Nu op zoek naar wartels om twee halve leidingen te "connecteren" zoals de Belgen zeggen. Ook de afgebroken grillebevestiging heb ik "nieuw" van de sloop. Het hout van de middenconsole achter is ook binnen. Zal mijn gezocht advertentie maar eens aanpassen Nu nog een keer de rubberbagagemat en het schiet echt op. Ook het plastic van de stoel (aan de zijkant) is nieuw binnen uit het magazijn in Zweden.
---------------
De blauwe 945
De blauwe 945 gaat overigens prima. Dasty doet inderdaad wonderen onder de motorkap. Heb de kabelboom voor evt wasted spark er ook al helemaal inliggen (wat voor relais moet er eigenlijk in). Echter dus nog zonder het relais. Moet ik maar eens bij een ervarings-expert gaan kijken.
Verder een nieuwe wisselaarkabel gelegd van voor naar achter. Remlichten omgezet naar boven. En nog veel meer klein onderhoud. Morgen (woensdag) weer een grotere slag slaan met meegespoten handgreep achterklep, spiegels en snowcap.
Er is nog wat discussie thuis of de grijze of de blauwe naar de vkb gaat dit jaar. Al kunnen we ook met de tram.
Update: Inmiddels ook een grijs hemeltje erin uit de 960 (en de gurad motorkap sensor). Wat niemand vermeldt, is dat je dan idealiter ook de grijze kappen van de spiegel en de rand bij de voorruit van de donor meeneemt. Moet ik nog een keertje gaan naar die sloop. Zoek op de plaatjes onder de verschillen tussen de oude 945 (niet roker-auto) en de nieuwe 965 hemeltjes. Een fles HG vlekkenreiniger en goed poetsen deed wonderen op de grijze hemel.
Iemand nog iets slims over de zonnekleppen (en aansluiting) uit een 960 trouwens? Die staan namelijk wat verder van de hemel af en passen dus niet goed.