Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/vakantieperikelen Volvo 960 II, 1995 estate automaat

vakantieperikelen Volvo 960 II, 1995 estate automaat

vakantieperikelen Volvo 960 II, 1995 estate automaat

- Ingediend door mennol , op 3 aug 2012 - 6 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hallo daar,

Ik ben net terug van vakantie in de provence en cote d'azur met mijn recentelijk aangeschafte 960 en heb tevreden 3500 km met aanhanger gereden. Ik heb toch wel een aantal rariteiten ontdenkt, die ik niet geheel kan plaatsen, ben benieuwd naar jullie reacties

1. Oliepeilstok: zoals het een goed huisvader betaamt controleer ik het oliepeil regelmatig, en zeker voor een lange rit. Appeltje eitje natuurlijk, ware het niet dat ik de oliepeilstok niet meer teruggeplaatst kreeg. Het ding bleef ergens onder in de geleidebuis steken. Met geen mogelijkheid verder te duwen (links, rechts, voor achter, hard, zacht, beleid, geen beleid - het maakte allemaal niet uit). Net toen ik al bijna een wijnfleskurk wilde modificeren als (tijdelijke) stop schoot bij een laatste poging de peilstok naar binnen. Wat doe ik fout?

2. Airco. In een eerder draadje al gerapporteerd dat ik de aircocompressor en -condensor heb laten vervangen door nieuwe spullen (600 Euro ex.) en ik ging dus met goed functionerende airco op weg - geen overbodige luxe in de 35graden van de Provence. Ik merk echter dat als de motor veel vermogen nodig heeft (bijvoorbeeld bij lange stukken bergop) dan stopt de airo tijdelijk met koude lucht produceren en komt er alleen maar "warme" lucht en dan (schijnbaar?) met name uit de onderste ventilatie-openingen, bij de voeten. Totdat we boven (of vlak) zijn, gas los, dan is alles weer goed. Is dit normaal of is hier iets mis met de schakeling van de magneetkoppeling van de compressor (verkeerd aangesloten wellicht)?

3. Klunk. Als ik de auto start, stand P, dan hoor/voel ik na ong. 15-20 sec. een mechanische "klunk", gepaard gaand met een beweging van de auto, vergelijkbaar met wanneer automaat van P naar D gezet wordt. Dit is met name goed hoor/voelbaar bij een koude start, als de auto een nachtje heeft stilgestaan. Verder geen problemen, alleen die klunk. Ljjkt overigens van achter te komen.

4. Hitte onder rechtervoorstoel. Tijdens de lange ritten wordt de vloer onder de rechtervoorstoel zeer heet, zo heet dat je na verloop van tijd je vinger niet meer lang op de stoel-rail kunt houden (zonder pijn). Nu heb ik veel gelezen over de oplopende temparatuur van de versnellingbak etc... Is dat de oorzaak van die hitteontwikkling onder de stoel? of ontbreekt er ergens een hitte-schild (bijvoorbeeld bij de uitlaat)?

Gr.

Menno.

P.S. ik heb ook de posts over 95E10 gelezen, waarvoor dank. Heb in Frankrijk waar e95 niet beschikbaar was (eigenlijk overal langs de snelweg) voor de zekerheid maar 98 getankt. Blijkt nu dat dat niet nodig was.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • Michael Oud
  • Taxi Feiken
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.