Voorstellen
Voorstellen
Beste Volvo Liefhebbers,
Ik ben Stefan, 39 jaar, uit Belgisch Limburg en ben sinds kort met mijn 'youngtimer' hobby begonnen.
Van autotechniek ken ik weinig maar ben technisch geschoold en heb een gezonde interesse in dit domein.
Onlangs heb ik een Volvo 940 GLE sedan 2.0i van de oostblok reis gered :-) .
Hij zat goed in de lak, interieur was proper en had 132000 km (carpass).
Chassis was nagenoeg roestvrij en in originele staat. Banden zijn ok en uitlaat ook.
Op de brug heb ik geen onrustwekkende lekkages opgemerkt enkel een beetje zweten. Voor de rest droog.
Staat in de eerste lak en heeft ook bijna geen roest.
Ik heb er even mee gereden en heb niks agnormaals gevoeld, schakelen leek normaal.
Uiteraard wil dit niet zeggen dat het een goede auto is maar ik heb het risico genomen
Fouten die ik heb opgemerkt:
- alle boorddocumenten zijn verdwenen maar het betreft een origineel Belgisch voertuig dat niet geseind staat om één of andere reden.
- er zit een gat (doorgeroest) in het spatbord ter hoogte van de batterij (laswerk)
- de batterij is dood
Voila, mijn eerste werk is de boorddocumenten in orde bregen.
Op hoop van zege!
ik hou jullie op de hoogte
PS:
Weten jullie waar ik een bijhorend nederlandstalig instructieboekje kan vinden/kopen? Je weet wel, dat boekje dat in het handschoenenkastje steekt.
Hoe kan ik nagaan als de motor en interieur origineel bij het voertuig horen?
Alvast bedankt voor de terugkoppeling
Groeten,
Stefan.