Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Rotor verwisseld en moet nu helaas de ontsteking 'timen'

Rotor verwisseld en moet nu helaas de ontsteking 'timen'

Rotor verwisseld en moet nu helaas de ontsteking 'timen'

- Ingediend door 760evert , op 13 jul 2012 - 7 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Komende week laat ik LPG in mijn 760 installeren en de LPG-garage raadde mij aan om te zorgen voor een zo goed mogelijke onsteking door het vervangen van bougies (had ik al gedaan), bougiekabels verdelerkap en rotor.

Het Ownes Workshop Manual van Haynes heb ik en daar staat in hoe het. Dus moet ik het zelf kunnen dacht ik. Dus onderdelen besteld via internet en met behulp van Haynes aan de slag gegaan. Maar helaas ging het mis, doordat ik er slecht bij kon, is bij het los maken van de verdelerkap direct ook de rotor los gegaan en had ik dus geen idee in welke stand ik de rotor moest terugzetten. Tegen beter weten in alles weer gemonteerd (met veel moeite want wat is het toch allemaal krap rond B28E motor), maar zonder goed resultaat: hij start niet

Ik had geen idee hoe ik de rotor nu in de goed stand moet krijgen, want van het hoofdstuk ignition timing snapte ik in eerste instantie weinig. Maar na een paar youtube filmpjes oa over distributor installation van een PRV motor op een Delorean, begin ik een idee te krijgen hoe het werkt. Hopelijk krijg ik hem van het weekend nog aan de praat.

 

 

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.