Rotor verwisseld en moet nu helaas de ontsteking 'timen'
Rotor verwisseld en moet nu helaas de ontsteking 'timen'
Komende week laat ik LPG in mijn 760 installeren en de LPG-garage raadde mij aan om te zorgen voor een zo goed mogelijke onsteking door het vervangen van bougies (had ik al gedaan), bougiekabels verdelerkap en rotor.
Het Ownes Workshop Manual van Haynes heb ik en daar staat in hoe het. Dus moet ik het zelf kunnen dacht ik. Dus onderdelen besteld via internet en met behulp van Haynes aan de slag gegaan. Maar helaas ging het mis, doordat ik er slecht bij kon, is bij het los maken van de verdelerkap direct ook de rotor los gegaan en had ik dus geen idee in welke stand ik de rotor moest terugzetten. Tegen beter weten in alles weer gemonteerd (met veel moeite want wat is het toch allemaal krap rond B28E motor), maar zonder goed resultaat: hij start niet
Ik had geen idee hoe ik de rotor nu in de goed stand moet krijgen, want van het hoofdstuk ignition timing snapte ik in eerste instantie weinig. Maar na een paar youtube filmpjes oa over distributor installation van een PRV motor op een Delorean, begin ik een idee te krijgen hoe het werkt. Hopelijk krijg ik hem van het weekend nog aan de praat.