Lang rondgaan startmotor na wisseling inlaatspruitstuk en startmotor. Nu checkvraag voor relais voor herstel schakeldraadstroom.
Lang rondgaan startmotor na wisseling inlaatspruitstuk en startmotor. Nu checkvraag voor relais voor herstel schakeldraadstroom.
Beste allen,
Afgelopen weekend heb ik het aangedurft. Ik had voor zover ik kon inlezen alles voorhanden.
Nieuw inlaatspruitstuk met lpi injectoren en nog in. Vastgezet middels draadeind verbindingen in Vaassen. Ik had een gereviseerde startmotor liggen en de pakkingen plus rubberringgen.
Rustig begonnen en hard doorgewerkt. Alles rustig vrijgewerkt en losgehaald. Het mooie was wel, dat de moer achter de vierde injector van een maatje tien was en ik dus gewoon langs de zetelring kon en niet moeilijk hoefde te doen met afgezaagde sleutels ed. Na nog een semi paniek telefoontje naar Hein, de startmotor kwam met geen mogelijkheid los, is dit met veel kracht en inhaken van sleutels toch gelukt. Dank voor de aansporende uitleg Hein. Mijn schatje was zo lief om halverwege langs de praxis te gaan voor een andere vorm ringsleutel en een dop 18 waarmee ik er uiteindelijke bij kon en met veel beleid maar meer kracht kwam de boel los.
Alles zit er nu weer op, maar hij heeft nu heel lang nodig om te starten. Het mooie is wel dat er na de wissel geen horten en stoten meer is opgetreden in de reeds gemaakte 140 km. Trekt goed door en loopt rustig stabiel in stationair. Dat was wel anders.
Maar, hij draait wel drie vier seconden rond voor hij start. Waar moet ik dit zoeken. Het blok loopt na starten goed en stabiel en trekt goed door op lpg. Inlaatspruitstuk met lpi injectoren en startmotor zijn dus vervangen. Benzineinjectoren niet vervangen, alleen de rubbers vernieuwd.