Radiator lek - Gewisseld
06/07
2012Radiator lek - Gewisseld
Net van de A2 uit het zuiden afgedraaid, nog niet de milieuzone van Utrecht bereikt en ik zag wat rook onder de motorkap vandaan komen. Snel even gekeken en de middelste aansluiting voor koelvloeistof vanaf het tankje was van de radiator afgebroken. Snel de auto geparkeerd en de radiator eruit gehaald. Herinnerde me een draadje over dat je dat in een kwartiertje kon doen. Inderdaad dat kan. Nu net thuis na naar huis gelopen te zijn.Straks even op zoek naar een andere radiator en wat koelvloeistof
Edit 1: Het is dus voor een 940 uit 1998 met automaat met naderhand ingebouwde Deltamill
Edit 2: iedereen dank voor alle reacties in deze posting en per mail!
Omdat ik van de week naar het buitenland moet en beide auto's dan nodig zijn, moest het zaterdag worden opgelost. Timen had er eentje op voorraad. Met een nieuw tankje, een nieuwe slang vanaf het tankje een een paar liter koelvloeistf extra, zit her er allemaal netjes weer erin. Motor draait weer als een zonnetje en de turbo geeft nog 0,9 bar op de meter, dus er lijkt geen schade te zijn.
Verder maar gedaan waarvoor we onderweg waren toen de radiator lek raakte: een andere motorkap in de goede kleur erop. Tevens de geluidsdemping van de oude motorkap op de "nieuw" erbij gezet, dubbelop als het ware. Met de gebruikte viscofan van de recente pkkdag leidt dat tot een aanzienlijke geleuidsreductie ten opzichte van de oude situatie.
Nu nog de carterventilatie verbeteren, een nieuwe temp sensor voor de ontsteking, de airco weer tot leven brengen, nieuwe remmerij voor, en dan is het vast alweer tijd voor de "pekelbak"
Onder een plaatje van de radiator met tussen de twee (koperen) aansluitingen het afgebroken deel