LPG computer = toasted
LPG computer = toasted
Na anderhalve week buffelen en doorpakken zijn we verhuisd. Hele tent geverfd, vloeren gelegd en naar t zin gemaakt. Leuk werk!
De Volvo heeft de verhuizing helaas wat minder goed doorstaan. Vorige week moest ik op de Zanden in Heerenveen vol in de remmen voor een scooter die pardoes de weg overknalde en dat met een tot de nok toe volgeladen auto en tandemasser... t ging goed, gelukkig geen schade aan lading, auto en de overstekende idioot. Tenminste, toen ik bij Akkrum de snelweg afdraaide trilde de auto bijkans uitelkaar bij het remmen. Remschijven achter zo krom als een hoepeltje, waren ze ook al een beetje en nu dus nog erger. Meteen maar een heel nieuw zootje erop gezet, klauwen, schijven, blokken alles nieuw en origineel. Ben ik weer een tijdje vanaf.
Daarnaast begon de 940 op LPG nukkig te worden in de afgelopen dagen, vooral na een langere tijd rijden. Vandaag op onderzoek uit en dat leverde een getoaste LPG computer op. Heb foto's bij de post gedaan.
Er zijn er nog wel meer op dit forum die met een OMVL Millenium/OMVL Leonardo/AEB175 LPG systeem rijden, vandaar even de foto's en de info. (closed loop LPG controller voor bij een verdamper, wordt onder meerdere merknamen verkocht).
Een telefoontje met Luccio Engineering leerde me dat dit een standaardkwaal is van deze computertjes, ergens tussen de 5 en de 10 jaar gaan ze allemaal stuk op dit punt. Nieuwe kost €200,-!! voor zo'n klein en simpel rotding. Ga ik dus niet doen, wil in augustus toch al over op dampgasinjectie, Kost ongeveer €450 alles bij elkaar, dan ben ik er snel klaar mee.
Vanavond dus de hele LPG motorkit/elektronica eruit gesloopt en alles weer standaard naar benzine gebracht. Dan maar even duur rijden...
Vanuit de fijne nieuwe stek in Akkrum, met groet,
Chris